تهران- ایرنا- کارزار انتخاباتی حزب دموکرات‌ ایالات متحده با ارائه فرضیه‌ای، شرایط کنونی این کشور را با دوران باراک اوباما رئیس جمهوری اسبق آمریکا مقایسه و ادعا می‌کند که با وجود نظرسنجی‌های ضعیف این حزب، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا پیروز انتخابات سال آینده خواهد بود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از فاکس نیوز، تحلیلگران سیاسی حزب دموکرایت می‌گویند که طبق تجربه سالی که باراک اوباما توانست برای دومین بار رئیس جمهوری آمریکا شود، بایدن نیز می‌تواند چنین تجربه‌ای را تکرار کند؛ چراکه در یک سال قبل از تکرار پیروزی اوباما، نظرسنجی‌ها زیاد به نفع حزب دموکرات نبود. البته طبق آمارها نظرسنجی‌های کنونی بدتر از زمان اوباما است.

کوین مونوز، سخنگوی ستاد انتخاباتی بایدن اوایل این ماه طی سخنانی گفته بود که به نظر می‌رسد سال بعد نظرسنجی‌ها متفاوت باشد. در یک سال قبل از پیروزی اوباما نظرسنجی‌های گالوپ چنین چیزی را نشان نمی‌داد.

جولی چاوز رودریکز، مدیر کمپین انتخاباتی بایدن نیز همین حرف‌ها را تکرار کرده است و اعتقاد دارد که شرایط فعلی بایدن شبیه به اوباما است و به نظر می‌رسد سال آینده شرایط به نفع حزب دموکرات برگردد.

به گفته این افراد اوباما در سال ۲۰۱۱ در مقابل میت رامنی خیلی وضعیت خوبی نداشت ولی بعدها شرایط به نفع دموکرات‌ها برگشت.

نظرسنجی‌های مختلف نشان می دهد بایدن چند امتیازی نسبت به رقبایش در حزب جمهوری‌خواه عقب‌تر است. البته این موضوع از سوی حزب جمهوری‌خواه نیز تکرار شده است و آنها نیز همین حرف‌های دموکرات‌ها را می‌گویند.

نیل نیوهاوس، یکی از اعضای کهنه‌کار کمپین انتخاباتی حزب جمهوری خواه نیز خاطرنشان کرده است که نظرسنجی‌ها به طور مطلق پیش بینی کننده یک سال آینده نیستند.

به عقیده وی که به عنوان مدیر کمپین انتخاباتی میت رامنی فعالیت کرده است، بایدن به اندازه اوباما در بین مردم محبوبیت ندارد.

وی گفت هرچند نظرسنجی‌ها سال جاری هیچ نتیجه‌گیری برای سال آینده ندارد ولی به طور مطلق نیز نمی‌توان این نظرسنجی‌ها را کنار گذاشت.