شهرکرد- ایرنا- اعلام زمان برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و فعال شدن دفتر هنر و ادبیات پیشرفت در حوزه هنری از مهمترین خبرهای فرهنگی و هنری چهارمحال و بختیاری در روز چهارشنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۲ است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری با اشاره به ابلاغ‌ دستورالعمل برگزاری مجامع عمومی خانه‌ مطبوعات ۱۹ استان گفت: بر این اساس، انتخابات این خانه اواخر آذر امسال در استان برگزار می‌شود.

پیام احمدی افزود: بنا بر دستورالعمل ابلاغی، مجمع‌ عمومی عادی خانه مطبوعات استان ۲۸ آذر با دستور انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسان برای سه سال در شهرکرد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان برگزاری انتخابات از طرف خانه مطبوعات استان تا قبل از ۱۳ آذر منتشر می‌شود، تصریح کرد: برگزاری این دوره از انتخابات خانه همچون دوره قبل به صورت الکترونیکی برنامه‌ریزی شده است و عضوگیری خانه نیز از ۱۴ تا ۲۸ آذر به صورت موقت‌ قطع می‌شود.

احمدی یادآور شد: با توجه به ضرورت به‌روزرسانی‌ اطلاعات اعضای خانه مطبوعات برای شرکت در انتخابات پیش‌رو از تمامی اعضا درخواست می‌شود در اولین فرصت نسبت به تکمیل پرونده عضویت و همچنین تصحیح نام رسانه خود اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌ و بختیاری درباره شرایط نامزدی افراد برای شرکت در انتخابات خانه مطبوعات طبق ماده ۴۴ اساسنامه خانه مطبوعات و رسانه‌های استان گفت: عضویت در خانه مطبوعات، داشتن حداقل ۲۵ سال سن، ارائه گواهی عدم سوءپیشینه و داشن حداقل پنج سال سابقه فعالیت مطبوعاتی با تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از جمله این شرایط است.

دفتر هنر و ادبیات پیشرفت در حوزه هنری استان فعال شد

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: دفتر هنر و ادبیات پیشرفت با هدف معرفی چهره‌های شاخص هنری، اقتصادی، علمی، فرهنگی، ورزشی به همت حوزه هنری کشور در استان‌های کشور دایر شده است.

احسان قائدی افزود: تاکنون در ۹ استان کشور دفاتر «هنر و ادبیات پیشرفت» راه اندازی شده است که در چهارمحال و بختیاری نیز به سرپرستی مسلم محمودیان این دفتر کار خود را آغاز کرده است.

قائدی اظهار داشت: اکنون دشمن با جنگ نرم و وارانه نشان دادن حقایق پیشرفت‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سعی بر خدشه‌دار کردن این پیشرفت‌ها و نشان دادن غلط و پیشرفت معکوس را دارد که حوزه هنری تلاش دارد در دفتر پیشرفت پیشرفت‌های جدی و کار آمد نظام مقدس جمهوری اسلامی را در چهارمحال و بختیاری با زبان هنر بیان کند.

قائدی افزود: در دفتر پیشرفت تلاش داریم شخصیت های تاثیر گذار هنری، علمی، ورزشی و اقتصادی در استان را که در مسیر پیشرفت انقلاب اسلامی و کشور قدم های استواری برداشته و تا کنون به درستی معرفی نشده اند را معرفی کنیم.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون در زمینه‌های مختلف پس از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته‌ایم و انسان‌های بسیاری نیز در زمینه‌های مختلف کارهای بزرگی کرده‌اند که نسل جوان و شاید حتی نسل گذشته هم از خدمات و افتخارات این عزیران با خبر نیست و وظیفه اصلی ما معرفی این شخصیت ها و خدمات در دفتر پیشرفت است.

وی یاد آور شد:تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سوژه در استان توسط کارشناسان این دفتر شناسایی شده که به زودی کار تحقیقاتی و تولیدی برای این سوژه‌ها انجام خواهد گرفت.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود:روایت صادقانه و هنرمندانه یکی از اصول ارائه آثار این دفتر است و تلاش خواهیم کر با روایت صادقانه و دور از اغراق پیشرفت های ایران عزیز را به تصویر در بیاوریم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در ۱۲ شهرستان دارای مفاخر و سرآمدان در حوزه‌های مختلف است که برخی از آنها در زمره مفاخر کشوری نیز شناخته شده‌اند.