همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: حضور مسوولان و مدیران ملی در شهرها و گفت‌وگوی بدون واسطه با مردم تحقق عدالت را آسان‌تر می‌کند و باید به گره‌گشایی از کار مردم منجر شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه خیلی از مردم نسبت به قوانین آشنایی ندارند اظهار کرد: برخی از مردم نیز با قانون آشنایی دارند اما توان اقامه دعوا را ندارند و لذا این برنامه و حضور در بین مردم به صورت تخصصی، این پیام را می‌رساند که برای حل مشکلات راهکار وجود دارد.

وی از وزرا نیز خواست تا برای رفع مشکلات مردم چند روزی را در استان‌ها مستقر شوند زیرا گره‌ای که ماه‌ها معطل مانده با حضور وزیر مربوطه در استان‌ها حل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان، حضور رئیس دیوان عدالت اداری در استان همدان و گفت‌وگو کارشناسی با مردم برای حل مشکلات را اقدامی قابل قدردانی دانست و افزود: مشکل در بحث اجرای رای دیوان توسط برخی نهادها و یا طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده‌ها، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده که باید در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: سفرهای استانی توسط مسوولان انجام می‌شود، اما کمتر مسوولی در مراکز استان‌ها چند روز برای حل مشکلات مردم مستقر می‌شود.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: البته برخی از مسوولان قبل از سفر خود هیاتی را برای بررسی مشکلات موجود به استان‌ها اعزام می‌کنند که این کار نیز در حل مشکلات مردم می‌تواند راه گشا باشد.

وی با اشاره به اینکه این سفر تخصصی و با شرح وظایف روشن انجام می‌شود ابراز امیدواری کرد: مسوولان دیگر نیز از این اقدام مناسب الگو بگیرند و شاهد حل دغدغه‌ها و مشکلات مردم در سطح جامعه باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به برخی مشکلات و مطالبات مردمی در رابطه با دیوان عدالت اداری، گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها باید این حضور را در سطح استان به صورت مناسب اطلاع رسانی و مردم از این ظرفیت استفاده کنند.

وی از حضور رئیس دیوان عدالت اداری در استان همدان به منظور رسیدگی مشکلات مردم قدردانی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری همراه با هیات قضایی دیوان عدالت اداری، معاون قضایی امور اداری، استخدامی و فرهنگی و معاون قضایی امور اقتصادی، اراضی و شهرسازی در سفری ۲ روزه به همدان سفر کرده است و بدون واسطه و به صورت مستقیم و چهره به چهره با مردم دیدار و مسایل و مشکلات مراجعه کنندگان را رسیدگی می کند.