یاسوج - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در زمان حاضر ،سه هزار و ۷۵۰ نفر از اعضای خانواده های ایثارگری استان در نوبت دریافت وام اشتغال هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا پارسیان نژاد روز چهارشنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه بنیاد شهید با صندوق کارآفرینی امید برای پرداخت تسهیلات به جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: این افراد برای استفاده از وام اشتغال و راه اندازی کسب و کار در بنیاد شهید انقلاب اسلامی استان تشکیل پرونده داده اند.

وی بیان کرد:با وجودی که از سال گذشته تاکنون یکهزار و ۲۰۰میلیارد ریال وام اشتغال به جامعه ایثارگری استان پرداخت شده اما همچنان وام های بانکی یکی از درخواست های مهم جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد است.

پارسیان نژاد با یادآوری مناعت طبع شماری ازخانواده شاهد و ایثارگر که هیچ گاه خدمتی از دستگاه اجرایی بنیاد شهید کهگیلویه و بویراحمد به عنوان متولیان خدمات رسانی به این قشر افتخارآفرین درخواست نکرده اند تاکید کرد: پرداخت این وام ها ضمن رعایت شان آنان به بهبود وضعیت معیشت این قشر کمک می کند.

وی از صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد خواست برای پرداخت وام های اشتغالزا بنیاد شهید را همراهی کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: انعقاد تفاهم نامه با بنیادشهید بهترین راهکار برای پرداخت تسهیلات به این قشر افتخارآفرین است که امروز این امر محقق شد.

همت الله ناصری با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم با ارگان های مختلفی مانند جهاد کشاورزی و بسیج سازندگی هم تفاهم نامه بسته و اعتبارات خوبی در اختیار آنان قرار گرفته است ابرازامیدواری کرد که این تفاهم نامه مقدمه پرداخت وام به ایثارگران در نوبت تسهیلات باشد.

استان کهگیلویه و بویراحمد یکهزار و ۸۹۶ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است . خانواده ۶۳ شهید همچنان در انتظار پیکر فرزندانشان هستند. ۱۱ هزار و ۸۰۰ جانباز و ۵۱۶ آزاده در این استان وجود دارد.. بنیاد شهید این استان در مجموع ۸۵هزار نفر را زیرپوشش دارد.