به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز چهارشنبه در بازدید از مرکز زیستفناوری پژوهشکده رویان افزود: باید در قالب اردوهای راهیان پیشرفت شرایط بازدید دانش آموزان از این مرکز و پیشرفتهای چشمگیر علمی و فناوری آن مهیا شود.
وی اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۴۲ هزار دانشآموز از اردوهای پیشرفت بهرهمند شدند و نتیجه حضور آنها خیلی عظیم و خیرهکننده بود بهطوریکه بسیاری از دانشآموزان متوجه شدند که در داخل کشور امکان بروز و ظهور استعدادها بسیار فراهم است.
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: باید در حوزه زیستفناوری نیز برای اردوهای راهیان پیشرفت برنامهریزی کنیم و از امکانات پژوهشکده رویان نیز باید بهره لازم را برد.
وی خاطرنشان کرد: تلاشهای انجام شده در پژوهشکده رویان قابلتقدیر است و استفاده از نسلهای جوان در این پژوهشکده نشان از باور به جوانان دارد.
ابراهیمی ادامه داد: دانشآموزان وقتی با افتخارات در حوزههای مختلف مواجه میشوند احساس خوشایندی پیدا میکنند و باعث هویتبخشی و تفکر قوه اندیشه دانشآموز میشوند.
وی با تاکید بر بهرهگیری در زمینه توانمندسازی معلمان از ظرفیت پژوهشکده رویان گفت: سالانه در استان اصفهان حدود پنج هزار ورودی معلم جدید داریم که اگر با این دستاوردها آشنا شوند علاوه بر اینکه باعث رشد و شکوفایی خواهند شد میتوانند مُبلغی برای بیان آن به دانش آموزان و والدین آنها نیز باشند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان و تعدادی از معاونان وی علاوه بر پژوهشکده زیستفناوری رویان از مرکز درمان ناباروری پویش در شهرک سلامت اصفهان نیز بازدید کردند و از نزدیک با آخرین تحولات در حوزه علم و فناوری در موضوعات ژنتیک و درمان ناباروری آشنا شدند.
به گزارش ایرنا، پژوهشکده زیست فناوری "رویان" به همت زندهیاد سعید کاظمی آشتیانی در سال ۱۳۸۳ و ابتدا با عنوان “پایگاه تحقیقات علوم سلولی” در اصفهان آغاز بکار کرد و تاکنون موفق به شبیهسازی گوسفند، بُز و گوساله شده است.
از جمله طرح های این پژوهشکده میتوان به شبیهسازی جانوران در معرض انقراض مانند قوچ قمیشلو، جدیدترین روش های درمان ناباروری و تولید دارو اشاره کرد.
اکنون حدود ۴۰ پژوهش سرای دانش آموزی در ۱۱ رشته تخصصی در بسیاری از شهرستانهای استان فعال است.