بغداد - ایرنا - رهبر جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که آتش‌بس کنونی تا توقف کامل جنگ و بسیج نیروهای جهانی و عربی و اسلامی برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان غزه و بازسازی آن ادامه پیدا کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، «سید عمار حکیم» در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین افزود: این روز در حالی فرارسیده که ملت مظلوم و صبور فلسطین در سرزمین‌های اشغالی به خصوص نوار غزه ۴۵ روز حملات ددمنشانه‌ای را تحمل کردند که مصداق کامل جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی سازمان‌دهی‌شده و محاصره عامدانه توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی بود.

وی ادامه داد: در این حملات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مناطق مسکونی هدف قرار گرفت و قربانیان و مجروحان بسیاری در پی داشت که هر روز بر تعدادشان افزوده می‌شد و اکثرا از زنان و کودکان و سالخوردگان بودند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق اضافه کرد: این جنایت که در آن همه حدود و معاهده‌ها و قوانین بین‌المللی و انسانی زیر پا نهاده شد، نیازمند بازنگری واقعی در مواضعی است که بر اساس استانداردهای دوگانه درباره حقوق بشر و حقوق زنان، کودکان، سالخوردگان و دیگر مسائلی مطرح می‌شد که جامعه جهانی داعیه‌دار آن است و از آن انتظار می‌رود که اجرایشان کند.

حکیم ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس کنونی تا توقف کامل جنگ و بسیج نیروهای جهانی و عربی و اسلامی برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان غزه و بازسازی آن ادامه پیدا کند.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه که از ساعت هفت صبح جمعه سوم آذرماه آغاز شده بود، برای ۲ روز دیگر تمدید شد که امروز این زمان به پایان می رسد.