تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی هندبال گفت: وسلین وویوویچ نتوانست با تیم نتیجه دلخواه را بگیرد و دلایل آن باید کارشناسی شود. هرچند در جایگاهی نیستم تا بگویم که وسلین بد یا خوب بوده است.

مجید رحیم زاده در گفت‌وگو با ایرنا درباره انتخاب خود به عنوان سرمربی تیم ملی هندبال، اظهار داشت: باید تشکر ویژه‌ای از فدراسیون کنم که در این موقعیت به من اعتماد و به عنوان مربی برای هدایت تیم بزرگسالان انتخابم کرد. هدایت تیم ملی هندبال کار سختی است و عزم ملی می‌خواهد. با توجه به اینکه در انتخابی المپیک و بازی های آسیایی ناکام بودیم باید بین بازیکنان انسجام و همدلی ایجاد کنم.

وی افزود: شاید این همدلی به خاطر شکست‌ها از دست رفته باشد و باید بتوانیم بازیکنان را یکدل کنیم تا سهمیه مسابقات جهانی را بگیرند. هرچند کسب سهمیه هم دشوار است زیرا به غیر از قطر و بحرین که همواره جزو مدعیان هندبال آسیا بودند، الان تیم ژاپن هم متحول شده و ناباورانه سهمیه المپیک را گرفته است. از طرف دیگر کره جنوبی هم قوی شده و خوب کار می‌کند.

سرمربی تیم ملی هندبال عنوان کرد: کشورهای عربی چون کویت، بحرین و عربستان سرمایه گذاری خیلی خوبی کردند. هربار یک تیم و کشور جدید در آسیا اوج می‌گیرد. همه تیم‌ها در تلاش هستند و به همین دلیل کار ما سخت است. امیدوارم مربیان و پیشکسوتان ما همه به تیم ملی هندبال کمک کنند تا بتوانیم این بار بتوانیم به سر منزل مقصود برسیم و روسفید شویم.

وی ادامه داد: بسیار اهمیت دارد تا سهمیه مسابقات جهانی را بگیریم. نسبت به دوره قبل یک سهمیه در آسیا کم شده و تعداد آن به چهار سهمیه رسیده است. به همین دلیل کار سخت‌تر می‌شود. سهمیه ۸ تیم مدعی باید تقسیم شود و همین الان دو دو تا چهار تا کنیم ۵۰ درصد شانس جهانی شدن داریم. امیدوارم بین بازیکنان وفاق ایجاد شود و سعی می‌کنیم از حداکثر پتانسیل خود و بازیکنان لژیونر استفاده کنیم. هرچند بازیکنان لیگ هم خوب هستند. امیدوارم به سهمیه جهانی برسیم.

رحیم زاده یادآور شد: وسلین وویوویچ سرمربی خوب و کارنامه وی درخشان بود. او اسم بزرگی داشت و زمانی که بازی می‌کرد جزو بهترین بازیکنان بود و با تیم ملی کشورش مقام آورد. وسلین سرمربی مطرحی بود و ناآشنا نبود و در مسابقات آسیایی و باشگاهی همه او را می‌شناختند. وی نتوانست با تیم نتیجه دلخواه را بگیرد و دلایل آن باید کارشناسی شود. هرچند در جایگاهی نیستم تا بگویم که وسلین بد یا خوب بوده است.

پوی گفت: با توجه به رزومه‌ای که وویوویچ داشت او را مربی خوبی می‌دانم و امیدوارم هرجا هست موفق باشد. وی زحمت کشید و چند بازیکن جوان را به تیم ملی آورد. در زمانی که بود تمام تلاش خود را کرد و نتیجه نگرفتن دال بر این نیست که تلاشی نکرده است. هیچ مربی‌ای برای باخت نمی‌آید و آبروی خود را وسط بگذارد و بی‌قید کار کند. باید از وی تشکر کنم و اگر در ایران موفق نبوده در جای دیگر شانس خود را امتحان می‌کند.