به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد، علی محمد روستا روز چهارشنبه در بازدید از پروژه پل تنگ سریز شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: محل احداث پل سریز در جاده یاسوج به اصفهان یکی از نقاط حادثه خیز و خطرناک استان است که در این سال ها شاهد بروز تصادفات و حادثه تلخ و دلخراش زیادی بودیم.
وی افزود: این مسیر یکی از حادثهخیزترین مسیرهای استان است و به عنوان کریدور شمال به جنوب، بار ترافیکی بسیار زیادی را محتمل میشد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این پروژه بعد از سالها معطلی در سفر اول دولت سیزدهم به استان جزء مصوبات سفر قرار گرفت و کلنگ آن ۲۰ بهمن ماه سال گذشته با اعتبار اولیه ۷۷۰ میلیارد ریال به زمین زده شد و در حال حاضر پروژه فعال و کار با کیفیت خوبی در حال انجام است.
روستا با اشاره به اینکه باند دوم پل سریز به طول ۱۵۰ متر به همراه پنج دهنه است، ادامه داد: تاکید ما بر سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه برای کاهش تلفات و حوادث جاده ای بوده اما کمبود اعتبار مشکل جدی این پروژه است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پروژه دوم تقاطع غیرهمسطح مهریان در جاده یاسوج - اقلید دیگر پروژه ای بود که مورد بازدید قرار گرفت، مبلغ مطالبات پیمانکار ۷۲۰ میلیارد ریال اعلام شده که مربوط به سال های قبل است.
وی با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی تقاطع مهریان، ابراز کرد: مطالبات پیمانکار در این پروژه انباشته شده است اما با وجود این مشکلات پروژه فعال و پیمانکار در حال انجام کار است.
روستا بیان کرد: معارض مردمی اطراف پروژه وجود دارد که ارزیابی انجام شده است اما بخشی از طلب مردم به خاطر اراضی واگذاری همچنان مانده است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: پل دوم بنسنجان به جاده یاسج اصفهان متصل می شود که ۸۳۰ میلیارد ریال قرارداد پروژه بوده که در سال جاری منعقد شده و پیمانکار محلی در حال کار است.
روستا عنوان کرد: مشکل کمبود اعتبار و معارض در این پروژه مانند سایر پروژهها هم وجود دارد و پیمانکار هم هیچ پولی دریافت نکرده اما علی رغم عدم اختصاص اعتبار پروژه فعال است، امیدواریم با تخصص اعتبار شاهد شتاب در روند احداث این پروژهها باشیم.
وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم تمام مسیرهای منتهی به یاسوج تبدیل به کارگاه عمرانی شده است و طرح هایی همچون کمربندی یاسوج، ورودی یاسوج از سمت سرآبتاوه، جاده تنگاری، جاده یاسوج به سپیدار تا سادات، مسیر یاسوج به شیراز، پل های سوم و چهارم یاسوج، پروژه های مسکن ملی و سایر پروژه ها از جمله پروژه های بزرگ حوزه یاسوج هستند.
روستا تاکید کرد: با تکمیل این پروژه ها و شروع چهارخطه شدنمحورهای یاسوج، تحول بزرگی در توسعه مرکز استان ایجاد خواهد شد.
محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز با بیان اینکه راه و شهرسازی بیشترین پروژه و اعتبار را در دست اجرا دارد، گفت: یکی از مشکلات اساسی این حوزه کمبود نقدینگی است.