مشهد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: یکی از اهداف برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری در این استان ایجاد شور و امید در جوانان و نوجوانان به منظور مردمی‌سازی فناوری است.

به گزارش ایرنا، مسعود میرزایی شهرابی روز چهارشنبه در نشست خبری برگزاری این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری خراسان رضوی افزود: این اطمینان وجود دارد که حوزه فناوری می‌تواند در ایجاد امید و تقویت باور نسل جوان بسیار موثر باشد و این نمایشگاه می‌تواند تمام افراد جامعه را با دستاوردهای پژوهش و فناوری استان آشنا کند.

وی ادامه داد: در تعامل با نهادهای مسوول، این نمایشگاه پذیرای بازدیدکنندگان از تمام اقشار جامعه خواهد بود و با هدف به هم رسانی عرضه و تقاضا، در حاشیه آن برش استانی رویداد تقاضای ساخت و تولید ایرانی "تستا" نیز برگزار خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: در این رویداد نیازهای نهادهای دولتی، صنایع و بخش خصوصی ارائه و طرح های فناوران و نوآوران برای رفع این نیازها عرضه خواهد شد که امیدواریم به انعقاد تفاهم نامه و قراردادهایی در حوزه های مختلف منجر شود.

میرزایی بیان کرد: از حدود پنج ماه پیش جلسات متعددی در سطح استان با حضور کنشگران زیست بوم فناوری و نوآوری شامل دانشگاه ها، پارک ها، مراکز رشد و موسسات تحقیقاتی و فناوری برگزار شده است تا رویکرد متفاوتی در برگزاری نمایشگاه نسبت به سالهای قبل فراهم شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه فضایی به وسعت هزار متر مربع به صورت متمرکز در اختیار شرکت‌های فناور و دانش بنیان استان قرار گرفته است تا به صورت غرفه و یا میز، محصولات و دستاوردهای خود را ارائه کنند که حضور شرکت‌های مختلف در کنار هم امکان شبکه سازی فعالانه در زمان برگزاری نمایشگاه را فراهم خواهد کرد.

میرزایی افزود: ۴۰ شرکت فعال فناور در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با همکاری مشترک پارک علم و فناوری خراسان رضوی، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و دهکده کشاورزی در کنار هم دستاوردهای خود را در این نمایشگاه عرضه می‌نمایند.

وی خاطرنشان کرد: دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله سازمان آموزش فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، حوزه علمیه، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و بنیاد نخبگان استان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی از نهم تا دوازدهم آذرماه در محل سالن عطار نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.