لندن- ایرنا- معاون وزیر خارجه انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از تکرار مواضع خصمانه این کشور علیه نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین و حمایت از حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود، گفت: فلسطینیان در نتیجه اقدام نظامی اسرائیل در حال تجربه یک بحران انسانی ویرانگر و فزاینده هستند.

به گزارش ایرنا، طارق احمد روز چهارشنبه (به وقت نیویورک) در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین افزود که توافق آتش‌بس در غزه «فرصت مهمی را برای ایجاد امید و امدادرسانی به خانواده‌های اسرا و انتقال کمک‌های بشردوستانه حیاتی به غزه فراهم کرده است. اما این توافق نباید برای یک‌بار باشد و ما باید به طور جمعی برای ایجاد فرصت‌های بیشتری تلاش کنیم.»

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه انگلیس به فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، گفت: دیوید کامرون در دیدار با رهبران (رژیم) اسرائیل و فلسطین در مورد اهمیت آزادی اسرا و رسیدگی به بحران انسانی و همچنین لزوم یافتن راه‌حل سیاسی بلندمدت در چارچوب راه حل دو دولتی تاکید کرد.

به گفته این دیپلمات انگلیسی، کامرون در اسرائیل، در مورد نیاز به تنش زدایی فوری در کرانه باختری بحث کرد. موضع بریتانیا در مورد شهرک‌سازی‌های اسرائیل روشن و طولانی مدت است. این اقدامات بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی و مغایر با هدف صلح هستند.

اتهام‌پراکنی درباره ایران در تحولات فلسطین

معاون وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود با اتهام‌پراکنی درباره نقش ایران در تحولات فلسطین ادعا کرد که تهدیدهای ناشی از گروه‌های مورد حمایت ایران در غرب آسیا قابل قبول نیست.

وی ادعا کرد: ایران از طریق فعالیت‌های بی ثبات کننده و حمایت طولانی مدت از گروه‌های نیابتی و شرکای خود در منطقه از جمله حماس، حزب الله و جهاد اسلامی فلسطین تهدیدی غیرقابل قبول برای منطقه است.

معاون وزیر خارجه انگلیس توقیف کشتی رژیم صهیونیستی موسوم به «گلکسی لیدر» در دریای سرخ را نیز محکوم کرد و با اتهام‌زنی درباره نقش ایران در این رویداد، خواستار آزادی فوری خدمه آن شد. این دیپلمات انگلیسی ادعا کرد: ما توقیف غیرقانونی «گلکسی لیدر» را محکوم می‌کنیم و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط کشتی و خدمه آن هستیم.

اسرائیل بر اساس قوانین بین المللی رفتار کند

وی با تکرار حق ادعایی رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود تاکید کرد: در انجام این کار، اسرائیل باید بر اساس قوانین بین المللی عمل کند. حفاظت از زندگی غیرنظامیان یک مساله کلیدی و محوری است. صادقانه بگویم، به طرز غم انگیزی بسیاری از غیرنظامیان بی گناه از جمله کودکان، جان خود را از دست داده‌اند و ما باید به طور جمعی برای یافتن راه حل‌هایی برای این درگیری طولانی مدت تلاش کنیم.

معاون وزیر خارجه انگلیس در پایان ادعا کرد که این کشور به حل‌وفصل مساله فلسطین در راستای قطعنامه‌های شورای امنیت متعهد است. «صلح ممکن است دشوار به نظر برسد، اما دست یافتنی است. آرامش دست یافتنی است و ما باید برای رسیدن به این هدف عالی با هم کار کنیم.»