مشهد-ایرنا- رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانونی اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح‌های نیمه تمام و مستهلک دولت‌های قبل از برکات دولت آقای رئیسی است هرچند این طرح‌ها توسط دولتهای قبل افتتاح و در عمل بودجه آنها قبلا پیشخور و هزینه شده است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دولت‌های گذشته با کلنگ زنی طرح ها، برای خود فضای رسانه ای درست می کردند و با توجه به عمر هشت ساله دولت‌ها این طرح‌ها رها می شد و کاری برای تکمیل آنها صورت نمی گرفت.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های خوب آقای رئیسی این بود که بنا را بر این گذاشت که طرح‌های از قبل مانده را در اولویت اجرا و تکمیل قرار دهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون نیز دولت تکمیل طرح های با پیشرفت بیش از ۷۰ درصد را در دستور کار خود قرار داده است و در همین مدت ۲ سال نیز حجم زیادی از این طرح‌ها راه انداری شده است و در حال ارائه خدمت هستند.

پژمانفر افزود: هر کدام از این طرح ها که با تاخیر افتتاح شود دولت باید هزینه زیادی برای فرسودگی و استهلاک آنها بپردازد به عنوان مثال ساختمان یک ورزشگاه نیمه تمام در سال هزینه نگهداری و استهلاک زیادی را به دولت تحمیل می کند.

وی به فهرستی از طرح های نیمه تمام در کشور اشاره و اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ نیز تکمیل طرح های نیمه تمام را پیگیری می کند اما در این میان و با توجه به مساله کم آبی در کشور اصرار داریم موضوع تکمیل طرح های آبی و سدهای نیمه تمام در اولویت قرار گیرد.

بر اساس اعلام معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در سال ۱۴۰۰ بیش از ۸۰ هزار طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که برای تکمیل آنها بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.