کرمانشاه- ایرنا- مدیریت ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به نقش تربیتی زنان در فضای خانواده و جایگاه و اهمیت مشارکت اجتماعی آنان در جامعه از راه‌اندازی و آغاز بکار رسمی ۳۴ کانون فرهنگی هنری ویژه خواهران از امروز ۹ آذرماه در مساجد استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «جواد جلالی» روز پنجشنبه در حاشیه همایش مدیران کانون های تخصصی خواهران مساجد استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: این کانون ها با مدیریت خود خواهران، به مباحث ویژه زنان و دختران به صورت تخصصی در عرصه های مهارت اجتماعی، اعتقادی، معنویت، فنی، فرهنگی و هنری در مساجد می پردازند.

وی با بیان اینکه ۴۵ درصد مساجد استان کرمانشاه یعنی ۵۸۹ مسجد دارای کانون های فرهنگی هنری است گفت: از این تعداد ۳۴ کانون ویژه خواهران راه اندازی شده و مطمئنا در سال های آینده به شماره آنان افزوده خواهد شد.

حجت الاسلام جلالی در ادامه به برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی تخصصی ویژه خواهران به صورت حضوری، غیر حضوری اشاره کرد و تبیین ضرورت نقش پذیری اجتماعی زن در گام دوم انقلاب در سه ساحت خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی را از جمله اهداف تشکیل کانون تخصصی خواهران عنوان نمود.

مدیریت ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه؛ همچنین انتقال تجربیات و توانمندسازی از طریق آموزش علمی، هدفمند و روزآمد به زنان را از دیگر اهداف این کانون های ویژه زنان در محلات و مساجد دانست.

وی در پایان تشریح کرد: مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه و رکن فعالیت های اجتماعی در نظام و تمدن اسلامی باید نسبت خود را با بانوان به درستی تعریف کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هزار و ۲۵۰ مسجد فعال دارد که از این تعداد نزدیک به ۵۷۰ مسجد دارای کانون های فرهنگی و هنری با ۳۰ هزار نفر هستند .