چابهار - ایرنا - رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با تاکید بر اینکه مشوق‌های توسعه‌محور باید به منطقه آزاد چابهار برگردد، گفت: در این صورت می‌توان از تشکیل هر سازمان جدیدی در راستای توسعه سواحل مَکُران حمایت و این امر موجب توسعه می‌شود.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، امیر مقدم در نشست تخصصیِ «چالش‌ها و راهکارهای سیاستی تقنینیِ توسعه سواحل مَکُران" که با محوریت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و شرکت مدیران و کارشناسان این مرکز، نماینده مردم چابهار در مجلس و مدیران و کارشناسان منتخبی از دستگاه های کشوری و استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در چابهار برگزار شد، تصریح کرد: اگر قرار است، سازمان جدیدی در حوزه توسعه منطقه مَکُران ایجاد شود باید بتوانیم با بهره‌گیری از آن، در مدت زمان کوتاه و مشخصی، این سواحل گنج پنهان را به یک توسعه‌یافتگی برسانیم.

وی افزود: این توسعه‌یافتگی نباید زمان‌بر شود وگرنه منطقه دچار فرسودگی مدیریتی خواهد شد.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه منطقه آزاد چابهار هم موافق تغییر مغایرت‌ها است، اظهار کرد: سازمانِ جدید در حوزه توسعه سواحل مَکُران، باید مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تسهیل کسب و کار به منطقه آزاد چابهار بازگردد.

وی بیان کرد: اگر اعلام شود، مشوق‌ها به منطقه آزاد چابهار برمی‌گردد، این سازمان نیز اعلام می‌کند چنین سازمانی بقدری مترقی است که باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود.