سبزوار- ایرنا- طرح توسعه بلوک آموزشی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه   سبزوار با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این طرح گفت: این سالن با کاربری آموزشی و ظرفیت ۱۲۰ نفر در مساحت حدود ۲۰۰ مترمربع آماده شده است.

دکتر محمد سالاری اظهار داشت: بیمارستان حشمتیه سبزوار بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد که بنای جدید این بیمارستان با ۱۹ هزار متر مربع در هشت طبقه و ۲۰۵ تخت فعال و بخش های تخصصی و فوق تخصصی با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال ۹۴ به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از ساختمان جدید مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، بخش فوق تخصصی نوزادان و دیگر بخش های بیمارستان حشمتیه و کتابخانه مرکزی این دانشگاه بازدید کرد.

هم اینک 16 هسته و واحد فناور مستقر و غیرمستقر در زمینه های گیاهان دارویی، خوراک و مکمل، تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، واقعیت مجازی، نرم افزار و هوش مصنوعی، کودهای آلی ارگانیک کشاورزی از خدمات مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار استفاده می کنند.

۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.