قزوین - ایرنا - ۴۹ فیلم و نمایش در دومین روز از برگزاری جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی کشور که به میزبانی قزوین جریان دارد، به اجرا گذاشته شد.

به گزارش شامگاه پنجشنبه خبرنگار ایرنا، پخش ۹ اثر سینمایی در سینمای بهمن، اجرای ۱۰ نمایش به همراه پنج کارگاه آموزشی توسط خانه خلاقیت و نوآوری در چهار سوق «کاروانسرای سعدالسلطنه» از جمله برنامه های اجرا شده در دومین روز از جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی بود.

از میان بیش از ۲ هزار اثر رسیده به دبیرخانه این جشنواره از سال ۱۴۰۰ تا مهرماه سال جاری، ۴۹ اثر در طول مدت برگزاری جشنواره در معرض دید علاقه مندان و هنرمندان به نمایش در خواهد آمد.

همچنین طی مدت سه روز برگزاری این جشنواره، ۱۰ کارگاه آموزشی هم به اجرا در خواهد آمد.

دومین جشنواره ملی چند رسانه ای میراث فرهنگی از روز گذشته و با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قزوین با اجراهای مختلف در بخش‌های تئاتر عمارت و واقعه خوانی در کاروانسرای سعدالسلطنه، پخش تولیدات سینمایی در سینما بهمن، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در خانه رئوفی و برگزاری تورهای گردشگری آغاز و تا فردا، جمعه، نیز ادامه دارد.

شب گذشته و در مراسم افتتاح این جشنواره از ۶ چهره ماندگار استان قزوین یعنی حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، پروفسور باقر ساروخانی پدر جامعه‌شناسی ارتباطات در ایران، دکتر علی‌اکبر صالحی رییس سابق سازمان انرژی اتمی و قائم‌ مقام فرهنگستان علوم، استاد بهاءالدین خرمشاهی فرهنگ‌نویس، شاعر و روزنامه‌نگار، استاد غلامحسین امیرخانی خوشنویس و مرشد حسین حاج ولیان پیشکسوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای تجلیل به عمل آمد.