گناباد-ایرنا- امام جمعه موقت گناباد گفت: حمایت از معلولان باید به عنوان یک اصل مهم در جامعه نهادینه شود و مردم و مسوولان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در رفع مسایل و مشکلات آنان بکوشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام عبدالجواد نصیری در خطبه های نماز جمعه امروز گناباد با اشاره به در پیش بودن هفته افراد دارای معلولیت و روز جهانی معلولان از آحاد جامعه و مسوولان خواست که با برنامه ریزی دقیق و جامع نسبت به رفع تنگناهای معلولان احساس مسوولیت کنند و افرادی که تمکن مالی لازم دارند با اختصاص زکات و خمس اموال خود برای کاهش مشکلات مالی افراد معلول نیازمند تلاش کنند.

وی با اشاره به تصویب همه پرسی قانون اساسی در یازدهم و دوازدهم آذر ماه ۱۳۵۸ ادامه داد: قانون مداری باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه همه افراد جامعه قرار بگیرد و در صورت رعایت قانون و یا قانون محوری، مشکلات کاهش می یابد.

امام جمعه موقت گناباد با تسلیت فرا رسیدن دهه فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: آن حضرت درس مقاومت و دفاع از ولایت و امامت را به مردم و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داد و ترویج فرهنگ و معارف فاطمی از نیازهای مهم جامعه به شمار می رود.

یازدهم تا هفدهم آذرماه به عنوان هفته افراد دارای معلولیت و دوازدهم آذرماه به نام روز جهانی معلولان نام گذاری شده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.