کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در نظام جمهوری اسلامی از مردم خواست برای شکل گیری مجلس انقلابی، قوی و توانمند در انتخابات اسفندماه امسال خود را آماده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه در مسجد جامع، به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت الله مدرس اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت امام راحل توجه ویژه ای به این شخصیت داشتند، افزود: شجاعت، شهامت، ایستادگی و استقامت شهید مدرس الگوی تمام عیار برای نمایندگان مجلس در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی بیا بیان اینکه جایگاه مجلس به فرموده امام راحل در راس امور است، گفت: نمایندگان ملت از سراسر کشور حتی اقلیت های مذهبی در این مجلس اجتماع می کنند که برای مصالح جامعه تدبیر و قانون گذاری شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: با توجه به شرایط جامعه مردم از نمایندگان انتظار دارند در راستای تحقق مطالباتشان تلاش کنند.

حجت الاسلام غفوری افزود: انتطار مردم از نمایندگان مجلس این است که بر مدار دیانت حرکت کنند و اهل تلاش و کوشش و فعالیت و کارآمدی برای حل مشکلات کشور و زندگی مردم باشند.

وی تاکید کرد که نماینده مجلس باید اهل دلسوزی برای همه اقشار جامعه باشد، شجاعت و شهامت داشته و در مقابل زورگویانی که تهدید می کنند و مافیاهای داخلی که دنبال تطمیع و تهدید هستند، از میدان خارج نشود.

خطیب جمعه کرمانشاه تاکید کرد که نمایندگان مجلس باید در برابر همه وسوسه‌های انسانی و شیطانی بیاستند و با بصیرت مسائل را پیش ببرند، مصلحت عموم‌ و رضای خداوند متعال را سرلوحه کارهایشان قرار دهند و آن وقت مجلس الهی و انقلابی می شود و تایید و حمایت قاطبه ملت را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری افزود: برای اینکه چنین‌ مجلسی با قوت شکل بگیرد باید به دنبال انتخابات پرشور باشیم.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه های خود به سالروز شهادت میرزا کوچک خان‌ جنگلی اشاره کرد و او را نمونه مبارزه با ظلم دانست.

وی همچنین به ۱۲ آذر روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت: معلولیت ابتلا به یک امتحان الهی است و فرد معلول می تواند سرافراز از این امتحان بیرون بیاید و مسوولان و جامعه و مردم بدانند فرد معلول از نگاه الهی هیچ تفاوتی با دیگران ندارد و از این رو باید بسترهای ارائه خدمات به آنها فراهم‌ شود.

خطیب جمعه کرمانشاه اراده معلولان را بالا دانست و نمونه ان را کسب مقام دوم در مسابقات پاراآسیایی عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره و با تاکید بر اهمیت این روز گفت: مردم‌ ما از قشر دانشجو انتظار دارند که در راستای ارتقای رتبه علمی کشور و کسب علم و دانش تلاش مضاعف کنند.

وی دیگر انتظار از دانشجویان را جهت گیری فکری و سیاسی درست و انقلابی و در مسیر حفظ میراث گرانبهای شهدا به خصوص شهدای دانشجو دانست و افزود: دانشجویان در این مسیر گام‌ بردارند.

حجت الاسلام غفوری در بخش دیگری از خطبه ها به موضوع غزه اشاره کرد و گفت: صهیونیسم در مقابله با طوفان الاقصی نهایت حماقتش را به کار برد و این خواست پروردگار بود که برای جبران شکست در عملیات به مردم مظلوم حمله کنند تا اروپا و آمریکا  بیش از گذشته رسوا و آبرویش برود.