یزد _ ایرنا _ رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه جشنواره بین المللی شعر حضرت علی اکبر(ع) اسفندماه در این استان برگزار می شود، گفت: ۳۰ دیماه امسال آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است.

به گزارش ایرنا "محمدرضا دهقانی اشکذری" روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این آیین برای دومین سال است که برگزار می شود افزود: تربیت، رسالت اصلی دانشگاه‌هاست و قطعاً این مهم به صورت دستوری، کوتاه مدت و بدون هدف‌گذاری ممکن نیست لذا نیاز به برنامه‌ریزی جامع و چندجانبه در این رابطه هستیم.

وی الگوسازی در نسل جوان را مهم خواند و گفت: در این زمینه باید الگوهایی با شخصیت کامل معرفی شود و در طول تاریخ، کمتر جوانی با ویژگی‌های حضرت علی‌اکبر(ع) که به لحاظ ظاهری و اخلاقی شبیه‌ترین فرد به پیامبر اکرم‌(ص) هستند، آشناست به همین به منظور نسبت برگزاری این جشنواره اقدام شد.

دهقانی با بیان اینکه زبان شعر، گویاترین زبان برای انتقال مفاهیم است و با ابراز امیدواری نسبت به ایفای نقش بی‌بدیل این جشنواره در الگوسازی بین جوانان، افزود: هدف از برگزاری جشنواره مورد اشاره ایجاد روحیه نشاط و امید آفرینی در بین جوانان است.

برگزاری جشنواره شعر حضرت علی اکبر (ع) به سه زبان

دبیر جشنواره بین المللی شعر حضرت علی اکبر (ع) در استان یزد گفت: این جشنواره سال گذشته در اولین دوره به صورت ملی و با ۱۳۰ اثر فاخر شعر به زبان فارسی از شاعران سراسر کشور برگزار شد و امسال به صورت بین المللی برپا می شود اما هنوز کشورهای شرکت کننده مشخص نیستند.

هادی حیدری نیا افزود: این جشنواره شامل بخش‌های اساتید و دانشجویان، آزاد و بخش شاعران است و این جشنواره به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو برگزار می شود.

وی تصریح کرد : هر شاعر می‎تواند از میان تمام قالب‌های شعر، به دلخواه فقط در یک بخش و فقط پنج اثر ارسال کند.

وی با بیان این که طی دو هفته گذشته و از زمان اعلام فراخوان جشنواره تاکنون ۱۵ اثر شعر به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: علاقه مندان می‌‏توانند حداکثر تا آخر دی‌ماه آثار خود از طریق سامانه جشنواره یا به پیام‌رسان داخلی ایتا به شماره ۰۹۱۳۳۵۵۸۴۹۰ ارسال کنند.

برگزاری جشنواره مدیحه خوانی

وی با اشاره به جشنواره استانی مدیحه خوانی در استان گفت: همچنین این جشنواره همزمان با جشنواره شعر در ۲ بخش جوانان و نوجوانان و خواهران و برادران برگزار می‎شود و قالبهای جشنواره شامل مولودی خوانی، مدیحه خوانی و دکلمه خوانی است.

حیدری‌نیا نحوه ارسال آثار این بخش جشنواره را در قالب فایل صوتی به مدت حداقل ۵ دقیقه و از طریق پیام‌رسان ایتا به شماره ۰۹۹۳۷۷۴۵۸۱۰ ذکر کرد.