کاشان - ایرنا - معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت:در یک سال اخیر ۱۰۰ طرح پژوهشی با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال در حوزه‌هایی از جمله کشاورزی، معدنی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهندسی در این دانشگاه اجرا شده و اغلب آنها در ارتباط با نیازهای اساسی کاشان است.

به گزارش ایرنا،دکتر مهدی شبانی نوش آبادی روز شنبه در نشست خبری افزود:از این تعداد تاکنون ۶۰ طرح پژوهشی به پایان رسیده و نتایج آن قابل استفاده است.

وی اظهار کرد: ثبت سه اختراع و ثبت‌نام ۴۰ نفر از استادان دانشگاه در سامانه ساتع از اقدامات حوزه پژوهشی دانشگاه کاشان در سال جاری است.

معاون پژوهش و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه از ۱۱ آذر الی ۳۰ آذر ماه در دانشگاه کشان اجرا می شود،این برنامه ها شامل ۸۰ سخنرانی علمی و تخصصی توسط استادان داخلی و خارجی در ۱۵ روز کاری انجام می شود.

شبانی گفت:همچنین در این مدت ۶۰ کارگاه پژوهشی و ۲۰ میزگرد پژوهشی و تخصصی برگزار می شود،نشست با صاحبان صنایع در دانشگاه از دیگر برنامه هاست.

وی افزود:مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مطقه کاشان با حضور وزیر علوم،تحقیقات و فناوری از مهم ترین برنامه های هفته پژوهش در دانشگاه کاشان است که ۲۷ آذر برگزار می شود.

وی اظهار کرد:تجلیل از هشت پژوهشگر برتر، ۱۵ استاد برگزیده ،سه فناور و ۸۰ دانشجوی نمونه آموزشی از دیگر برنامه ها در روز ۲۷ آذر با حضور وزیر علوم،تحقیقات و فناوری است.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.