مجتبی مرادی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با راه اندازی مترو پرند به تهران و بالعکس شاهد انجام روزانه ۱۰ سرویس در این مسیر بودیم و در هر سرویس یک هزار و ۵۰۰ نفر مسافر جابجا شد.
وی با بیان اینکه با راه اندازی این خط مترو شاهد کاهش محسوس ترافیک در آزاد راه تهران - ساوه و بالعکس خواهیم بود، افزود: اگر هر خودرو شخصی ظرفیت سه نفر فرض کنیم یک جمعیت قابل ملاحظه ای دیگر از خودرو شخصی در این مسیر تردد نخواهند کرد و با مترو به تهران می آیند و از این طریق به شبکه ریلی پایتخت وصل می شوند.
سرپرست شهرداری پرند ادامه داد: البته یک خط ریل باس نیز در شهر پرند وجود داشت و فعال است که ایستگاه این خط ریلی از میدان راه آهن تهران است.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ شهر پرند حدود ۱۰۰ هزار جمیعت داشت اما اکنون به جمعیت بالای ۵۰۰ هزار نفر رسیده و ضرورت داشت که این خط مترو در این شهر به نسبت پر جمعیتی آن، راه اندازی شود چرا که این شهر پایتخت مسکن سازی کشور لقب گرفته و می تواند این خط مترو در آینده نزدیک به پایداری اقتصاد شهری و همچنین آسایش و آرامش مردم کمک کند.
به گزارش ایرنا، ایستگاه شهر پرند در واقع آخرین ایستگاه در توسعه جنوبی خط یک است که هدف اصلی آن دسترسی و اتصال شهر جدید پرند به شبکه سراسری متروی تهران و ارائه سرویس حمل و نقل به مسافران شهر جدید پرند و مناطق اطراف با قیمت بسیار نازل است که بهجز حمل و نقل سریع، حذف اثرات زیست محیطی استفاده از سوخت فسیلی و صرفهجویی قابل ملاحظه در هزینه منابع ملی و وقت مسافران را در پی دارد.
مرادی با اشاره به اجرای ریل گذاری و در آمد پایدار در حوزه شهرسازی اظهار کرد: قطعا در حوزه شهرسازی رعایت قوانین ساخت و ساز خط قرمز شهرداری پرند است بر همین اساس برخورد قاطع با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز از جمله احداث طبقه مازاد و تغییر کاربری در دستور کار شهرداری پرند قرار دارد.
وی افزود: اداره کنترل و نظارت ساختمانی شهرداری پرند با نظارت مستمر بر ساخت و ساز در صدد است که میزان تخلف در سطح شهر را به حداقل ممکن برساند تا کمترین آسیب به نظام شهرسازی شهر زده شود از این رو با احداث طبقه مازاد، تغییر کاربری و سطح اشغال خارج از عرف مقابله خواهد شد و در چند روز اخیر با این رویکرد از احداث یک طبقه مازاد بر پروانه ساخت در فاز سه جلوگیری و مطابق قانون برخورد شد همچنین یک واحد مسکونی که قصد تغییر کاربری به تجاری را داشت، پلمب شد.
سرپرست شهرداری پرند ادامه داد: بی تردید با متخلفان ساختمانی بدون اغماض و مطابق مقررات و قوانین برخورد و از فعالیت آنها با قاطعیت جلوگیری میشود شهر پرند باید براساس طرح جامع و اسناد بالادست ساخته شود.
وی با بیان اینکه رهایی نظام مالی شهرداریهای کشور از درآمد ناپایدار و تکیه آن بر یک نظام مالی پایدار تنها راه نجات شهرهای کشور از تخلفات ساختمانی است، گفت: شهرداری پرند سعی دارد با ریلگذاری و تسهیل سرمایهگذاری بخش خصوصی بتواند در راستای تحقق این هدف گام بردارد.