قصرشیرین- ایرنا- «طرح یاریگران زندگی در روستا» به‌ منظور پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و آگاه‌سازی مردم در روستاهای بخش مرکزی شهرستان گیلانغرب به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بخشدار مرکزی گیلانغرب روز یکشنبه در جمع دهیاران این بخش هدف از اجرای این طرح را استفاده از ظرفیت های موجود در روستاها در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مشارکت دادن روستائیان در ساماندهی برنامه های فرهنگی و ورزشی، تبیین مدل سبک زندگی ایرانی اسلامی، گسترش حفاظت از روستا، استفاده بهینه از منابع طبیعی و برنامه های آموزشی مشارکتی برای نوجوانان و جوانان بیان کرد.

«طیبه حیدرخانی» افزود: در چندماه گذشته ۵۰ طرح بهسازی معابر و جدول گذاری با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در سطح روستاهای بخش مرکزی اجرا شده و یا در حال اجراست.

وی اظهار کرد: به منظور تامین اوقات فراغت روستائیان تاکنون ۹ روستا از نصب تجهیزات ورزشی و بوستان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال برخوردار شده اند.

بخشدار مرکزی گیلانغرب در ادامه گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در روستا از قبیل مساجد، مدرسه، بسیج، دهیاری ها و شوراهای اسلامی در اجرای این طرح بسیار تاثیرگذار است.

حیدرخانی اظهار کرد: باتوجه به اینکه روستاها از دسترسی بسیار کمی نسبت به حضور در برنامه ها و نشست های در مرکز شهرستان دارند، استفاده از افراد متخصص و با تجربه و همسو شدن نهادهای متولی در تاثیرگذاری مطلوب و رو به رشد این طرح بسیار مهم و تاثیرگذار است.

شهرستان گیلانغرب با ۲ هزار و ۵۸۵ کیلومتر مربع گستره، دومین شهرستان بزرگ استان کرمانشاه و ۳۲ کیلومتر مرز مشترک با عراق متشکل از ۲ بخش گواور و مرکزی، (شهر گیلانغرب و سرمست) ۲۰۷ روستا دارد که اکنون ۱۹۷ روستای آن دارای سکنه است.