ساری - ایرنا- فرماندار ساری از شناسایی ۳۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز با ۱۳ هزار متر مربع وسعت در این شهرستان خبرداد و گفت که پرونده متخلفان در مسیر تعیین تکلیف قانونی است.

محمدعلی نوبخت روز دوشنبه در جلسه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و جنگل خواری شهرستان ساری افزود: رسالت اصلی ما در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز و جنگل خواری، اقدامات پیشگیرانه و مقابله قانونی است و در مسیر اجرای حق و عدالت با هیچ شخصی تعارف نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ما در راستای حفاظت از منابع طبیعی و جلوگیری از جنگل خواری، قانون گرایی، فساد ستیزی و معرفی متخلفان به مردم است، اظهار داشت: در هشت ماهه امسال ۱۳ هزار متر مربع هکتار از اراضی ملی در مرکز مازندران آزادسازی شد.

وی تصریح کرد: همچنین در طی این مدت پرونده ۴۳۵ نفر از متجاوزان به عرصه های ملی برای رسیدگی بیشتر و صدور رای نهایی، به مراجع قضایی ارسال شد.

فرماندار مرکز مازندران بر لزوم اهتمام بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط در راستای حفاظت از اراضی ملی تاکید کرد و افزود: هیچگونه کوتاهی در اجرای مر قانون و برخورد با متخلفان ساخت و سازها و تغییر کاربری غیر مجاز اراصی کشاورزی و جنگل خواری پذیرفته نیست.

نوبخت با اشاره به اینکه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز نیازمند اهتمام بیشتر و پیگیری همه جانبه مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نهادهای امنیتی و نظارتی است، اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا و دهیاران، موثرترین افراد در راستای پیشگیری از دست‌درازی به منابع طبیعی و جنگل‌ها هستند.

وی تصریح کرد: ارایه گزارش و برخورد با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین متجاوزان به عرصه های ملی، وظیفه‌ای است که به تمام بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی ابلاغ شده است.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه تقویت و توانمندسازی جوامع محلی راهکاری مناسب در جهت پیشگیری از تخلفات است، بیان کرد: باید با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه توسعه صنعت گردشگری را در این مناطق فراهم کرد.