قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با اشاره به انجام اقدامات قابل توجه از سوی دانش بنیان ها در حوزه آب و کشاورزی این استان، گفت: امیدواریم کارهای انجام شده در نهایت منجر به نتایج مثبت شود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان که با حضور سجاد محمدعلی نژاد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و علی رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استان قزوین برگزار شد، تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر و در حوزه اقتصاد دانش بنیان اتفاقات قابل توجهی صورت گرفته و سمت و سوی کشاورزی استان، به ویژه در حوزه احیای دشت قزوین که تکلیف شرعی، قانونی و الزام عقلی بوده، دانش بنیانی شده است.

استاندار قزوین تاکید کرد: در حوزه های هسته ای میز طی یک ماه گذشته راه اندازی اقتصادی شتابگر هسته ای در استان اتفاق افتاد تا جایی که قزوین به عنوان نخستین استان اقنصاد هسته ای کشور تبدیل شد که این موضوع هم بسیار مطلوب ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: وضعیت کنونی کشور در حوزه اقتصاد دانش بنیان با هدف گذاری مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب فاصله چشمگیری دارد و در استان قزوین نیز با توجه به نقش آفرینی خود در اقتصاد و نقشه علمی کشور باید در این زمینه اقدام ویژه ای انجام شود.

اعلایی با اشاره به اهمیت ارتباط دانشگاه با صنعت، اظهار کرد: نزدیک به ۳۰ صنعت تحول آفرین و مادر در سطح این استان شناسایی شده است که بایستی با تشکیل کارگروه های مشترک و با حضور متولیان این شرکت ها و روسای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی، مسیر ارتباط سازنده این بین دانشگاه و صنعت هموارتر از گذشته شود.

به گزارش ایرنا، در سفر معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به قزوین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری این استان افتتاح شد.

۱۲ هزار واحد فناور هم اکنون در پارک‌های علم و فناوری کشور فعالیت دارند.