کاشان - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان گفت:سهم این شهرستان از طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور،امسال ۴۶۰ هزار نهال در نظر گرفته شده است.

محمدمهدی شریفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:دولت طرح مردمی کاشت درخت را برای بهره‌مندی از هوای پاک، کاهش گرد و غبار و افزایش سرسبزی برنامه‌ریزی کرده است که طی چهار سال اجرا شده و در پایان اجرای طرح یادشده پس از چهار سال ۲ میلیون درخت در شهرستان کاشان  کاشته خواهد شد.

وی اظهار کرد: طبق قانون هوای پاک ۱۰ درصد از فضای اداری صنایع باید به فضای سبز تبدیل شوند،متاسفانه صنایع شهرستان کاشان وظیفه خود در حوزه کاشت درخت را به درستی انجام نداده اند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان بیان کرد:درخت نبض زمین است و به دلیل اهمیت کاشت درخت باید شرایط را برای آیندگان آماده کنیم تا از این نعمت الهی محروم نشوند چرا که چرخه حیات بشر به وجود هوای پاک وابستگی دارد که برگرفته از فضای سبز است.

شریفی گفت:شهرستان کاشان از جمله شهرستان هایی است که با گرد و غبار دست و پنجه نرم می‌کند، درختکاری و افزایش فضای سبز می‌تواند در کنترل و کاهش گرد و غبار بسیار موثر باشد همچنین از لحاظ روحی و روانی موجب بهتر شدن شرایط زندگی در شهرها و مناطق مختلف می‌شود.

وی افزود:از دستگاه های اجرایی ازجمله شهردار ها،دهیاری ها،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و غیره تقاضا داریم برای اجرای موفق طرح مردمی کاشت ۴۶۰ هزار درخت تا پایان سال با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کاشان همکاری کنند.

اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به‌طور همزمان در سراسر کشور از ۱۱ آذرماه آغاز و تا اواسط فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.