زنجان - ایرنا -رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان گفت: امسال مبلغ بیمه ورزشی افزایش نیافته اما پوشش آن بیشتر شده است و ۸۰ درصد خدمات درمانی مورد نیاز ورزشکاران را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ صدیقه دهنایی روز دوشنبه در نشست خبری با بیان اینکه سقف پوشش بیمه ورزشی از ۳۵۰ میلیون ریال به ۶۵۰ میلیون ریال افزایش یافته است، افزود: پیش از این اگر ورزشکاری دچار آسیب دیدگی می شد و نیاز به تجهیزات پزشکی داشت سقف پوشش بیمه بسیار اندک بود ولی اکنون این رقم افزایش یافته است.

این مسول ادامه داد: همچنین بیمه ورزشی در زمینه توانبخشی نیز تا سقف ۱۱۰ میلیون ریال را پوشش می دهد و در صورت مرگ ورزشکار بر اثر سانحه ورزشی نیز تا ۲ میلیارد ریال پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه این خدمات فقط با پرداخت ۴۰۰ هزار ریال ارایه می شود، اظهار داشت: با اقدامات انجام گرفته در این حوزه،‌ خدمات قابل توجهی به جامعه هدف به ویژه به خانواده های با توان مالی کمتر ارایه می شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان زنجان، یکی دیگر از اقدامات مهم این هیات را نظارت بر باشگاه های ورزشی عنوان کرد و گفت: پارسال ۱۱۵ مورد بازدید از باشگاه های استان انجام گرفت که امسال این تعداد به ۳۰۰ مورد رسید.

وی اظهار داشت: تذکر به باشگاه های ورزشی در حوزه اختیارات این هیات ورزشی نیست و برخورد و پلمب با باشگاه های متخلف نیز بر عهده اداره کل ورزش و جوانان استان است.

این مسوول به راه اندازی کلینیک این هیات ورزشی اشاره کرد و گفت: هم اکنون این کلینیک، کلاس هایی را در زمینه حرکات اصلاحی به ویژه برای ورزشکارانی که به لحاظ قامت دچار مشکلاتی هستند برگزار می کند.