تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی هندبال گفت: وسلین وویوویچ در ابتدای امر موفق بود اما در ادامه، برخی بازیکنان را در اختیار نداشتیم و باشگاه‌ها به لژیونرهای ما اجازه ندادند تا تمام وقت در اختیار تیم ملی باشند.

شهداد مرتجی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت لیگ برتر هندبال، اظهار داشت: یک هفته بعد از پایان مسابقات انتخابی المپیک پاریس، لیگ آغاز شد و ملی‌پوشانی که دو ماه از این رقابت‌ها دور بودند، بازگشتند. فشار زیادی به ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک وارد شد.

وی افزود: بیشتر ملی‌پوشان با آسیب دیدگی و تحلیل قوای جسمانی به تیم‌های باشگاهی خود ملحق شدند اما به مرور زمان با تمرین، شرایط بهتری پیدا کردند. پایان این هفته اردوی تیم ملی هندبال شروع می‌شود و مشکلات خستگی و آسیب دیدگی‌ ملی‌پوشان برطرف شده و بازیکنان می‌توانند به طور موثر در خدمت تیم ملی باشند.

سرمربی تیم هندبال سپاهان اصفهان عنوان کرد: با رفتن وسلین وویوویچ دیگر مربی تیم ملی هندبال نیستم. وسلین هم زحمت زیادی برای تیم ملی کشید و تلاش کرد تا تغییراتی در هندبال ایران ایجاد کند. در ابتدای امر او موفق بود اما در ادامه، برخی بازیکنان را در اختیار نداشتیم و باشگاه‌ها به لژیونرهای ما اجاز ندادند تا تمام وقت در اختیار تیم ملی باشند.

وی ادامه داد: به همین دلیل مقداری شرایط تیم ملی خوب پیش نرفت. اگر لژیونرها به تیم ملی اضافه شوند، مطمئن هستم که وضعیت بهتر می‌شود. هرچند جوانگرایی در تیم ملی ایجاد شد و امیدوارم جوانان بتوانند به موفقیت برسند.

مرتجی در پاسخ به این پرسش که اگر به وسلین فرصت داده می‌شد و بیشتر در ایران می‌ماند می‌توانست نتیجه بگیرد، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم بگویم که اگر به عنوان سرمربی در ایران کارش را ادامه می‌داد تیم ملی هندبال بهتر یا بدتر می‌شد. او در این دو سال، تلاش کرد تا با تمام وجود تغییر و تحولی در هندبال ایران ایجاد کند. هرچند اکنون فدراسیون به سرمربی داخلی اطمینان کرده و امیدوارم با وی نتیجه بگیرد.

وی اضافه کرد: سرمربیان داخلی چیزی کم ندارند و مطمئن هستم که تمام تلاش خود را برای موفقیت تیم ملی انجام خواهند داد. فدراسیون هم وقتی حمایت می‌کند تیم ملی می‌تواند بهترین نتیجه را بگیرد. از سوی دیگر باید دیدارهای تدارکاتی بیشتری داشته باشیم و بازیکنانی که به تیم اضافه می‌شوند، این شرایط را دارند تا تجربه بین‌المللی کسب کنند. هرچند اعزام‌ها هزینه‌بر است و فدراسیون به تنهایی از عهده اعزام به مسابقات بین‌المللی برنمی‌آید، امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در این زمینه به فدراسیون هندبال کمک کند.

سرمربی تیم هندبال سپاهان یادآور شد: سطح لیگ برتر بسیار خوب است و با توجه به به شرایطی که به دلیل بومی‌گرایی و جوان‌گرایی در تیم پیش آمد، ملی‌پوشان در تمامی تیم‌ها تقسیم شدند. قبلا رقابت بین دو تیم بود اما اکنون ۶ یا ۷ تیم مدعی حضور دارند.

وی گفت: دو بازیکن ملی‌پوش چون رهنما و کاظمی را در ترکیب سپاهان داشتیم اما بعد از مسابقات انتخابی المپیک در قطر به دلیل آسیب دیدگی به مدت یکماه آنها را در اختیار نداریم. به همین دلیل فشار زیادی روی بازیکنان آمد. امیدوارم این بحران را زودتر رد کنیم و بچه‌ها به ترکیب تیم زودتر اضافه شوند.