تهران- ایرنا- کارگردان فیلم سینمایی «جزیره‌ای در آسمان» گفت: این اثر که در مراحل پایانی تولید است دگرگونی‌های ۱۰ ساله طبیعت را ثبت کرده است.

ابراهیم معیری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: «جزیره ای در آسمان» یک فیلم موزیکال سنتی و بومی با بازیگری استاد موسیقی نواحی هیرکانی و فرزندانش است که از ۱۰ سال گذشته در برخی از فصول فیلمبرداری شده است.

وی افزود: همراه با تغییرات سنی این استاد و فرزندانش شاهد دگرگونی های طبیعت نیز هستیم. پسرش یک نویسنده است که از کودکی غرق در قصه ها و افسانه های پیرمرد نوازنده ای بوده که از او نگهداری کرده و اکنون در آستانه تغییرات فکری اش، به سفر در طول و عرض جغرافیایی و زیستگاه های دوران های زندگی اش رفته و با تجربه خطرات، فراز و نشیب های گوناگونی را طی و با مهاجمان به طبیعت یگانه هیرکانی مبارزه و راه های ترمیم را جستجو می کند.

معیری گفت: موجودات زمین و آسمان در سفرهای جغرافیایی و فرازهای فکری، همراه این پسر هستند تا این که اسلحه شکارچیان دوباره او را نشانه می گیرند...

کارگردان «جزیره ای به آسمان» تاکید کرد: ساخت این فیلم که در مراحل پایانی تولید است به دلیل تامل بر ریشه های فرهنگی، هنرها و فولکلور جنگل ها و کوهستان های هیرکانی، در دهه پر شتاب تغییرات اقلیم و ساکنان زمین است.

ابراهیم معیری

«پروانه ها بدرقه می کنند» برگزیده جایزه ویژه منتقدین جشنواره کارلو ویواری جمهوری چک و بهترین کارگردانی جشنواره کودک و نوجوان و بهترین فیلمبرداری جشنواره رشد در ایران و فستیوال های لندن، تورین ایتالیا، برزیل، آذربایجان،تاجیکستان، زلین و...«قاصدک ها در باد می رقصند» منتخب هنرهای معاصر شیکاگو، بوستن و پخش کننده جهانی از کانادا، انتخاب آموزشی از یونیسف و یونسکو به همراه پروانه ها و «کتونی سفید» بهترین فیلم جشنواره رشد، بهترین بازیگری در مسکو، انتخاب فستیوال های فرانکفورت آلمان، الو فنلاند، زلین جمهوری چک، جیفونی ایتالیا و ...، «گلوگاه» فیلم سال روستا در ایران، جایزه ملی فرش، منتخب فستیوال توکیو ژاپن و «دامنه های سفید» انتخاب جشنواره ای در کشورهای هند، استونی، اندونزی، فیلیپین و...از دیگر آثار معیری هستند.