گرگان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: بومی‌گزینی در کنار توجه ویژه به برگزیدن افراد شایسته و توانمند، یکی از شاخص‌های دهگانه انتخاب مدیران در این استان است.

به گزارش ایرنا سیدعلی مهاجر روز سه‌شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان اظهار کرد: استفاده از ظرفیت اقوام و مذاهب در کنار توجه به مساله جنسیتی از دیگر شاخص‌های انتخاب مدیران است.

وی بیان کرد: در مساله شاخص جنسیت استاندار گلستان هدفگذاری واگذاری ۲۰ درصد مناصب به بانوان را مورد توجه قرار داده که تاکنون ۱۴.۵ درصد آن محقق شده است.

معاون استاندار گلستان گفت: هم‌افزایی در همه بخش‌های استان با توجه به استراتژی وحدت از سوی استاندار با شعار «دست در دست هم دهیم به مهر گلستان خویش کنیم آباد» وجود دارد.

مهاجر افزود: در سایه همین هم‌افزایی در فضای اجتماعی متاثر شده از اقوام و فضای سیاسی نشات گرفته از احزاب و تفکرات، گره‌های ۱۷ ساله پتروشیمی گلستان در سایه تعامل و همکاری و همفکری سه قوه با یکدیگر در قالب مدیران استانی باز شده است.

قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی هم در این مراسم گفت: پاشنه آشیل همه دولت‌ها، معیشت مردم بوده و وظیفه ما تنظیم‌گری بازار برای کمک به اقتصاد و معیشت مردم.

عباس ذاقلی اظهار کرد: آرای صادره باید طوری باشد که جای هیچگونه اعتراض و تجدیدنظری باقی نگذارد تا مردم به این سازمان به عنوان مرجع رسیدگی کننده به تخلفات اعتماد بیشتری پیدا کنند.

وی با بیان این که سازمان تعزیرات حکومتی در کاهش تورم، افزایش اشتغال و مبارزه با قاچاق کالا و  ارز نقش و اثرگذاری مستقیم دارد، یادآور شد: نوک نظارت بر کنترل بازار و مبارزه با بی‌نظمی‌ها به سمت این سازمان است.

قائم مقام سازمان تعزیرات حکومتی افزود: مستند بودن گزارش در پرونده‌ها سبب کاهش وقت زمان رسیدگی و تسریع در صدور و اجرای حکم می‌شود که این سرعت در کار، مردم را امیدوارتر به پرونده‌های تشکیل شده می‌کند.

وی در ادامه بر وقت‌گذاری بیشتر، برنامه محور بودن، عادل بودن نسبت به همکاران و ارباب رجوع، امین بودن و تکریم مردم سرپرست جدید تعزیرات حکومتی گلستان تاکید کرد.

مدیرکل پیشین تعزیرات حکومتی گلستان هم در این مراسم گفت: رسیدگی به پرونده‌های وارده به این اداره‌کل در ۲ سال اخیر ۴۵ درصد بیشتر شد.

تقی حسام اظهار کرد: در این مدت میزان وصول مطالبات تعزیرات حکومتی از محل احکام صادره ۱۱۸ درصد رشد داشت و در تشکیل اکیپ گشت‌های کنترلی، با ۱۱۶ درصد رشد از هزار و ۴۵ اکیپ به ۲ هزار و ۲۶۳ اکیپ رسیدیم.

وی افزود: در میزان بازرسی‌ها با رشد ۱۹۵ درصدی در مدت ۲ سال اخیر مواجه هستیم که نتیجه این رشد بازرسی‌ها افزایش ۳۲۲ درصدی رسیدگی پرونده‌ها منجر شد و از هزار و ۸۲۱ پرونده تشکیل شده به هفت هزار و ۶۸۴ فقره پرونده رسید.

به گزارش ایرنا، با حکم رییس سازمان تعزیرات حکومتی، رضا قشلاقی به عنوان سرپرست جدید تعزیرات حکومتی گلستان معرفی شد.

در پایان این مراسم از زحمات ۲ ساله تقی حسام مدیرکل پیشین این اداره کل تقدیر شد.