اراک - ایرنا - رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: هوای اراک و ساوه روز سه‌شنبه همچنان در وضعیت ناسالم است و نفس کشیدن در این شهرها بویژه در اراک، سخت است.

«علیرضا محرابیان» در گفت و گو با ایرنا، افزود: متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز (سه‌شنبه) به عدد ۱۳۲ رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

وی بیان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۱ صبح امروز (سه‌شنبه) به ۱۵۳ رسید که نشانگر وضعیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه هم در ساعت ۱۱ صبح امروز (سه‌شنبه) به ۱۱۰ رسید که نشان از وضعیت ناسالم هوا برای گروه‌های حساس دارد.

محرابیان اظهار کرد: آلاینده مسئول در هوای اراک و ساوه، ذرات معلق کمتر از ۲ و نیم میکرون است و انتظار است مردم در این روزها مراقبت‌های لازم را مورد توجه قرار دهند و از ترددهای غیرضرور بپرهیزند و به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۹۹ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

افزایش آلاینده‌های هوا در اراک موجب تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی و غیرحضوری شدن کلاس‌های درس مدارس ابتدایی در نوبت صبح و عصر دیروز (دوشنبه) و امروز (سه‌شنبه) شد. مرکز پایش کیفیت هوای استان