عنایت انصاری فرد روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فرودگاه با اینکه بین المللی است اما در سایه کم توجهی و کم کاری برخی دستگاه های اجرایی تاکنون هیچ پروزای به کشورهای هدف نداشته است.
وی بیان کرد: وظیفه مدیریت فرودگاه یاسوج آماده سازی زیرساخت ها برای برقراری پروازهاست که این مهم به خوبی انجام گرفته است.
وی افزود: برخی دستگاه های اجرایی همچون مدیرکل میراث فرهنگی و حج و زیارت و یا حوزه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی باید پای کار بیایند و استاندار نیز بارها اعلام کرده که حمایت های لازم را انجام می دهد تا این پروازها برقرار شود.
مدیر فرودگاه یاسوج تصریح کرد: هم اینک چهار پرواز با ظرفیت کامل در هفته به سمت تهران انجام می شود که می طلبد در هر روز هفته حداقل یک پرواز داشته باشیم.
انصاری فرد ادامه داد: با بررسی ها و نظرسنجی هایی که انجام شده درخواست مردم استان از مدیریت فرودگاه این است که روزی یک پرواز به تهران، هفته ای یک پرواز به مشهد، هفته ای ۲ پرواز عسلویه و یک پرواز کیش در هفته برقرار شود.
وی ابراز کرد: ما همچنان پیگیر مصوبه رئیس جمهور در خصوص برقراری پروازهای فرودگاه یاسوج به همه روزهای هفته هستیم و رایزنی های لازم هم با معاون وزیر راه و شهرسازی در این راستا انجام گرفته است.
سفر۲ روزه و دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد در ۲۶ و ۲۷ تیرماه امسال مصوبه های امیدآفرین بسیاری در حوزه زیرساخت های اقتصادی و عمرانی داشت و یکی از آنها افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج در هفت روز هفته بود که هم اینک این مصوبه مهم تا حدود زیادی محقق شده و پروازهای فرودگاه یاسوج به چهار روز در هفته افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان کریدور شمال به جنوب شناخته می شود و فرودگاه یاسوج در قلب یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران واقع شده است.
۲ سال اخیر اتفاقات خوبی برای فرودگاه یاسوج رقم خورد به گونه ای که اعطای مجوز پروازهای بین المللی به فرودگاه یاسوج مهرماه سال ۱۴۰۰ در سفر رییس جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شد و به رویای دیرینه مردم این استان رنگ واقعیت بخشید و ایجاد زیرساخت هایی برای پرواز شب، توسعه ایستگاه آتش نشانی و شروع مطالعات ترمینال پروازهای خارجی هم انجام گرفت.
از سوی دیگر فرودگاه یاسوج پس از سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران یاسوج در ۲۹بهمن ماه سال ۹۶ چند صباحی در رکود به سر می برد که اکنون با پیگیری های انجام شده و طبق مصوبه مهم سفر دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد پروازهای آن افزایش یافته است.
پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان با ۶۶ مسافر و خدمه پروازی ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۲۹ بهمن سال ۹۶ تهران را به مقصد یاسوج ترک و در کوه دنا سقوط کرد و پس از این حادثه تلخ فرودگاه یاسوج روزهای سختی را تجربه کرد.
یکی از مصوبه های مهم سفر دور دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج در هفت روز هفته بوده است که طبق اعلام مدیریت فرودگاه یاسوج این مهم تا حدود زیادی محقق شده است.
فرودگاه یاسوج بعد از فرودگاه شهرکرد مرتفعترین فرودگاه کشور است با این تفاوت که فرودگاه شهرکرد در منطقه مسطح قرار دارد در حالی که فرودگاه یاسوج در کاسه قرار گرفته است و این شرایط را برای نشست و برخاست هواپیما خاص میکند.
ساخت فرودگاه یاسوج از جمله مصوبههای سفر خرداد ماه سال ۷۳ رهبر معظم انقلاب به استان کهگیلویه و بویراحمد بود.
در سال ۹۳ فرودگاه یاسوج یکی از محدودترین باندهای فرودگاهی کشور را داشت. طول باند آن ۲۶۰۰ متر و pcn(میزان فشردگی آسفالت در واحد متر مربع) آن نیز پایین بود.
ظرف ۳۰ ماه بزرگترین پروژه عملیات خاکی کشور و استان با حجم یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب در این فرودگاه انجام شد.
باند فرودگاه از ۲۶ به ۴۶ و طول باند نیز از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر ارتقا یافت تا یکی از با کیفیت ترین باندهای فرودگاهی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شود.
روشنایی باند فرودگاه یاسوج نیز کامل شد و در شرایط مه و شب نیز میتواند پرواز داشته باشد یعنی فرودگاه یاسوج شرایط لازم برای انجام پرواز در شب را دارد.
فرودگاه یاسوج اکنون به گفته مدیر فرودگاه، کارشناسان هوانوردی و استاندار کهگیلویه و بویراحمد هیچ مشکل و مانعی برای افزایش پروازهای پروازهای مسافری تهران یاسوج و برعکس و دیگر شهرهای کشور ندارد.