بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: تنها راه ارتقای کیفیت تولیدات و رسیدن به صنعت فولادسبز سازگاری با استانداردهای زیست محیطی، نوآوری با استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها و سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عطاالله معروفخانی روز سه‌شنبه در ششمین همایش سرمایه‌گذاری «فولادی‌شو» در استان افزود: حیات مولد صنایع، نیازمند نوآوری است و این مفهوم نخست باید در سازمان و نهادینه شود و پس از تثبیت نوآوری در روش‌های مدیریتی، این رویکرد در تمام ابزارها و بخش‌های مورد استفاده ساری و جاری شود.

وی تاکید کرد: فولاد هرمزگان از صنایع بزرگ جنوب کشور و یکی از حامیان بزرگ حوزه علم و فناوری در این منطقه است که تلاش می‌کند از ظرفیت دانش بنیان‌ها و نوآوری برای توسعه و پیشرفت خود استفاده کند تا به تولید محصولات دانش بنیان و فناورانه برسد.

مدیر عامل فولاد هرمزگان با اشاره به ضرورت استفاده از نتایج تحقیقات و پژوهش‌ها در صنعت تصریح کرد: این مجموعه ضرورت نوآوری را درک کرده‌ و می‌تواند به‌صورت موثر استفاده از این ظرفیت را در دستورکار قرار دهد تا این رویکرد مهم به فرهنگ و جریان قالب سازمانی تبدیل شود.

معروفخانی یادآورشد: این مسیر تضمین کننده حرکت درست در سفر به سوی تولید فولاد پایدار و توسعه روش‌های سازگار با محیط زیست است.

این مدیر صنعتی، از راه‌اندازی مرکز نوآورانه فولاد مبارکه در پارک علم و فناوری هرمزگان همزمان با برگزاری کنفرانس ریخته‌گری در بهمن‌ماه خبرداد و اضافه کرد: شرکت‌های دانش بنیان خواستار راه‌اندازی دفتر در این پارک باشند و در این راستا فولاد هرمزگان نیز حمایت‌های لازم برای تامین فضا و ایجاد بازار را خواهدداشت.

مسئولیت‌های اجتماعی تعهد همیشگی فولاد هرمزگان

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره مسئولیت‌های اجتماعی این مجموعه، حمایت از یک‌هزار و ۲۰۰ ورزشکار و تحت پوشش قراردادن ۲۰ هزار کودک یتیم را از جمله فعالیت‌های فولاد هرمزگان اعلام کرد و گفت: ساخت مهدیه بزرگ هرمزگان، کمک به مراکز نگهداری ایتام، سالمندان و معلولان و همچنین ساخت مدرسه ۱۶ کلاسه در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس نیز بخش دیگری از فعالیت‌ها این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: فولاد هرمزگان در حوزه تولید و توسعه نیز موفق عمل کرده و بعد از ۱۵ سال، تمام طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه در استان هرمزگان و ستاره سیمین آغاز شده و در حال حاضر پنج طرح توسعه‌ای آغاز شده است.

رویداد ۲ روزه «فولادی شو» از امروز ۱۴ آذرماه به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان در بندرعباس آغاز شده است.

در این رویداد نخبگان و پژوهشگران صنعت فولاد از استان‌های هرمزگان، فارس، کرمان، بوشهر و سیستان وبلوچستان طرح‌های دانش بنیان و خلاقانه خود را عرضه می‌کنند.

شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه، پارک علم و فناوری استان هرمزگان و شرکت فولاد هرمزگان در این رویداد همکاری می‌کنند.