بجنورد- ایرنا- رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین خراسان شمالی از به کارگیری ۱۹ پزشک متخصص جدید در مراکز درمانی و بیمارستان این شهرستان خبر داد.

دکتر طاهره توفیقیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این نیروهای متخصص درمانی در رشته های پاتولوژی، ارتوپدی، پوست، داخلی، مغز و اعصاب، بیهوشی، جراح عمومی، جراح مغز و اعصاب، چشم پزشکی، رادیولوژی، روانپزشکی، طب فیزیکی و توانبخشی، زنان و زایمان، کودکان، گوش، حلق و بینی و قلب به کارگیری شدند.

وی افزود: این نیروهای متخصص با تعامل سازنده دانشکده علوم پزشکی اسفراین و پیگیری‌های مستمر در سطح وزارت متبوع جذب شده اند.

توفیقیان گفت: متخصصان جدید جدای از حضور منظم در بیمارستان امام خمینی(ره) اسفراین در کلینیک تخصصی نیز به شهروندان خدمات درمانی ارایه خواهند داد.

وی با اشاره به مجهز شدن بیمارستان امام خمینی(ره) اسفراین به دستگاه «ام آر آی»، یادآور شد: این دستگاه‌ محصول شرکت‌ زیمنس از پیشرفته‌ترین دستگاه موجود در کشور است و قابلیت حمل بیمار در وزن‌های بالا را دارد.

توفیقیان ادامه داد: سرعت انجام «ام آر آی» در این دستگاه تا ۵۰ درصد است و با بهره برداری از آن چالش تصویر برداری بیماران وزن بالا در اسفراین رفع شد.

شهرستان اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد دارای یک بیمارستان با ۱۶۸ تخت فعال است.

۳۰ پزشک عمومی و ۵۲ پزشک متخصص در بیمارستان و مراکز بهداشتی زیرپوشش دانشکده علوم پزشکی اسفراین فعالیت دارند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.