همدان- ایرنا- دیدار بی واسطه و صمیمی در آستانه فرا رسیدن روز دانشجو با قشر فرهیخته و شنیدن مطالبات و خواسته های آنها شبی به یاد ماندنی برای دانشجویان شهرستان ملایر رقم زد.

به گزارش ایرنا؛ زندگی در خوابگاه آسان نیست، آن هم در شهری غریب و دور از کانون گرم خانواده که دلت از غربت روزگار گرفته و روزها و لحظه‌ها برایت به اندازه شب‌های یلدا طولانی می‌شود، اما در همین گیرودار زندگی و کلاس‌های درس دانشگاه، دانشجویان خوابگاه حضرت ابوالفضل(ع) دانشگاه ملایر میزبان فرماندار ویژه شهرستان ملایر بودند.

همهمه در خوابگاه دانشجویی حضرت ابوالفضل(ع) دانشگاه ملایر زیاد بود، اصلاً به خاطر همین همهمه‌ها و حال خوش دانشجویان است که دیدارهای دانشجویی در هرجایی همیشه متفاوت می‌شود، کمتر دیداری را می‌توان طی این سال‌ها در ملایر دید که فرماندار ملایر بی‌واسطه و چهره به چهره، همنشین دانشجویان در خوابگاه باشد و صبورانه دغدغه‌ها و مشکلات آنها را با گوش جان بشنود.

ساعت دیدار ۱۸ شب بود، پذیرایی‌شان از جنس دانشجویی و بضاعتشان یک چایی و شام ساده دانشجویی بود و فرماندار چهار ساعت از یک شب به یادماندنی را در جمع صمیمی آنها سپری کرد.

با هم گفتند و خندیدند، از دغدغه‌ها، مطالبات و خواسته‌هایشان، از اوضاع و احوال روزگار و ۱۶ آذری که سال ۱۳۳۲ در چنین روزی سه دانشجو در اعتراض به سفر معاون رئیس ‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا به ایران و از سرگیری روابط ایران با انگلیس، در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند و تاریخ‌ساز شدند و پس از گذشت سال‌ها این روز به «روز دانشجو» نام گرفت که نماد مطالبه‌گری و حق‌طلبی در راه استقلال کشور، آزادی و مردم‌سالاری است.

جنبش دانشجویی؛ نقطه عطف استقلال ملت ایران

استقبالی گرمی از فرماندار ویژه ملایر داشتند، نسل جوان امروزی که هیچیک از سختی‌های دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را ندیده‌ و لمس نکرده، اما پیرو همان دانشجویان در خط امام راحل و رهبری، دانشجویان پیرو انقلاب و نظام اسلامی، بیدار و استوار هستند، دانشجویان آزاده‌ای که امروز سالروز ایثار و از خود گذشتگی‌شان است و در مقابله با استبداد سر فرود نیاوردند و نقطه عطفی را در استقلال ملت ایران رقم زدند.

و امروز نیز دانشجویان متعهد،آگاه، بیدار و آراسته به تقوای الهی به عنوان پرچمداران علم و آگاهی می‌توانند برای تعالی ایران اسلامی، این مرز و بوم را به اوج اقتدار و فتح قله‌های افتخار برسانند، دانشجویانی که به دور از هرگونه هیاهوی رسانه‌ای غرب و پشت کردن به تمام دسیسه‌های دشمنان علیه این قشر فرهیخته و هوشیار؛ در این گفت و گوی صمیمی شرکت کردند.

جمعی از ۶۳۰ دانشجویی که در خوابگاه پسرانه حضرت ابوالفضل(ع) دانشگاه ملایر سکونت دارند، آسوده خاطر و به دور از بروکراسی اداری و پشت میزهای خشک جلسات، در محیطی گرم و دوستانه با فرماندار ویژه ملایر که خود نیز جوان و دهه شصتی است، جمع شدند و دوران دانشجویی خود را که خیلی هم دور نیست با یکدیگر مرور کردند و فرماندار خاطراتی را از آن دوران برای دانشجویان بازگو کرد و از چرخ روزگار گفت که امروز او را این سوی میز و از مقام یک منتقد مطالبه‌گر، به مقام مورد انتقاد و مورد سوال در خصوص کیفیت خوابگاه، غذا و سرویس دانشگاه و ده‌ها مشکل دیگر، نشانده است.

و این یادداشت فرماندار ملایر پس از این دیدار چه معنادار بود: «از دوره دهه شصتی‌ها تا امروز در دوران دهه هشتادی‌ها، چیزهایی عوض شده، اما تقریبا چیزهای اساسی سر جایشان هستند و هنوز هم وقتی با دانشجویان هم‌دل می‌شویم، می‌بینیم اصلی‌ترین ویژگی‌اش همان روح بلند ایمان، آزادگی، مطالبه‌گری، میهن‌پرستی و حقیقت جویی است و چقدر این روزها نیاز داریم به سرمایه‌هایی چنان شریف و چنان نجیب».

دولت سیزدهم به توانمندی دانشجویان اعتقاد قلبی دارد

ساعت از ۲۳ شب گذشته است و صحبت‌های شیرین دانشجویی و مدیر ارشد شهرستان تازه گُل کرده و در پی ارائه راهکارهایی هستند که بتوانند روند تحصیل را برای دانشجویانی که از چهارگوشه ایران مهمان دانشگاه ملی ملایر شده‌اند را آسان‌تر کنند تا بدون دغدغه گرانی اجاره بهای خوابگاه؛ کیفیت خوابگاه و غذا، سرویس دانشگاه و کمبود فضای خوابگاه متاهلی، این دوران را با موفقیت سپری کنند.

صحبت‌ها از مسائل و مشکلات صنفی دانشجویان و نیازها و درخواست‌هایی که از رئیس دانشگاه، فرماندار و دیگر مسئولان داشتند، به مسایل روز جامعه، روند پرشتاب رشد و توسعه شهرستان، ظلم و جنایت‌های رژیم صهیونیستی و در نهایت یکی دیگر از عرصه‌های مهم سیاسی کشور رسیدند، انتخابات یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت نقش‌آفرینی همه مردم نسبت به مشارکت حداکثری تاکید کردند.

فرماندار ملایر: دولت مردمی سیزدهم و بدنه مدیریتی آن به توانمندی بالای دانشجویان و جوانان اعتقاد و اعتماد قلبی دارد و این قشر تاثیرگذار را بستر رشد و تعالی کشور می‌داند.

و ادامه این دیدار صمیمی که به درازا کشید، سخنان معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر بود که ضمن تبریک فرا رسیدن روز دانشجو، این روز را فرصتی بسیار مهم برای درک هرچه بهتر ضرورت کُنشگری دانشجویان دانست و گفت: دولت مردمی سیزدهم و بدنه مدیریتی آن به توانمندی بالای دانشجویان و جوانان اعتقاد و اعتماد قلبی دارد و این قشر تاثیرگذار را بستر رشد و تعالی کشور می‌داند.

«سلمان اسماعیلی» با اشاره به اینکه شهرستان ملایر امروز به یک کارگاه بزرگ فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی تبدیل شده، تاکید کرد: اختصاص بیش از هشتاد درصد بودجه‌های عمرانی در این شهرستان گواه تلاش شبانه‌روزی است و در هفته دولت سال جاری، شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی و زیرساختی بودیم.

دانشجویان سفیران فرهنگ اصیل ملایر هستند

وی نگاه به محرومان را اولویت نخست دولت سیزدهم دانست و گفت: خدماتی که طی ۲ سال اخیر در روستاها بخصوص در نهضت ملی آسفالت شاهد بودیم، در تاریخ کشور بی‌نظیر است و امروز بعد از تلاش‌های ۲ ساله به مرحله واگذاری زمین‌های نهضت ملی مسکن در ملایر رسیده‌ایم و این پروژه بزرگ ضمن توسعه شهرستان، موجب رونق اقتصادی بسیار بزرگی خواهد شد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه در شروع دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، کشور توان تولید و فروش روزانه بیش از ۲۵۰ هزار بشکه نفت را هم به سختی می‌توانست ایجاد کند، خاطرنشان کرد: امروز به برکت فعالیت‌های جهادی دولتمردان و نخبگان به حجم صادرات بسیار قابل قبولی رسیدیم و در کنار این، منابع مالی جدیدی را هم ایجاد کردیم که در توسعه اقتصادی کشور بسیار تأثیرگذار است.

اسماعیلی خطاب به دانشجویان گفت: از اینکه در شهر فرهنگی، تاریخی، با اصالت و سرسبز ملایر میزبان شما دانشجویان هستیم، خوشحالیم و امیدواریم سفیران خوبی برای رساندن فرهنگ اصیل مردم ملایر به سراسر کشور باشید.

و پایان بخش این نشست صمیمی صرف شام دانشجویی در کنار فرزندان بی‌ادعا و بی‌آلایش این مرز و بوم بود و بازدید از اتاق‌های دانشجویان و شنیدن یک‌به‌یک مشکلات و دغدغه‌های آنان.

به گزارش ایرنا، دانشگاه ملی ملایر در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده و بیش از ۶ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.