همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر بر ضرورت برنامه‌ریزی و اقدامات عالمانه برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب همه برای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تکلیف داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز چهارشنبه در جلسه آموزشی انتخابات اظهار داشت: با توجه به تغییراتی که در قانون انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ اعمال شد، تقریبا همه ما انتخابات اولی هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق فهرست گام‌های برگزاری انتخابات، در نیمه‌های راه هستیم، آموزش را یک ضرورت مهم برای برگزارکنندگان انتخابات دانست و افزود: هیات‌های اجرایی، نمایندگان فرماندار، مسئولان شعب اخذ رای و تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات باید به طور مستمر آموزش‌های لازم را با توجه به قانون جدید فرا گیرند.

فرماندار ویژه ملایر پیش‌ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی را یکی از تفاوت‌های جدی این دوره از انتخابات با دوره‌های قبلی برشمرد و بیان کرد: در این شهرستان ۱۰۱ نفر در مجموع برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را در مرحله دوم قطعی کردند.

اسماعیلی ادامه داد: روند بررسی صلاحیت‌ها در یک فرآیند قانونی، شفاف و نظارت‌پذیر انجام و در پایان صلاحیت ۹۲ نفر از داوطلبان احراز شد.

وی خاطرنشان کرد: در بررسی صلاحیت داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان مطلقا سیاسی‌کاری نکردیم و تحت تاثیر هیچ جریان خاصی قرار نگرفتیم و بنابر اخذ استعلام‌های پنجگانه و کاملا طبق قانون عمل کردیم.

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه هیات اجرایی امین مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است، گفت: در هر زمانی آماده پاسخگویی به عملکرد هیات اجرایی انتخابات شهرستان هستیم.

اسماعیلی با اشاره به وجود برخی سوالات در انتخاب ۳۰ نفر معتمدین و هشت عضو اصلی هیات اجرایی؛ اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده و هماهنگی با هیات نظارت در هر کدام از بخش‌های جوکار، سامن و زنگنه و ملایر به عنوان مرکز حوزه انتخابیه ۳۰ نفر از افراد مورد اعتماد و دارای صلاحیت انتخاب و در فرآیندی قانونی و از طریق انتخابات هشت نفر به عنوان اعضای اصلی هیات‌های اجرایی و پنج نفر به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

وی خاطرنشان کرد: هیات اجرایی انتخابات این شهرستان تحت تاثیر هیچ حزب و گروه و جریانی قرار نمی‌گیرد و میثاق‌نامه ما حفظ استقلال و قانون‌گرایی است.

اسماعیلی همچنین به دیگر تفاوت‌های انتخابات این دوره با دوره‌های قبل اشاره و بیان کرد: مردم برای اخذ رای می‌توانند با ارایه یکی از پنج مدرک هویتی، شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، کارت پایان خدمت و گواهینامه اقدام کنند.

فرماندار ویژه ملایر افزود: ملاک اصلی ما در برگزاری انتخابات مشارکت حداکثری، سلامت، امنیت و رقابت طبق تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب است و همه عوامل و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و مجموعه این شهرستان وظیفه دارند علاوه بر ایجاد امید در بین مردم، برای حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه بسترهای لازم باید برای حضور تمامی گرایش‌های سیاسی و سلایق در انتخابات فراهم است، اظهار کرد: کمیته مشارکت‌های مردمی یکی از فعال‌ترین کمیته‌های ستاد انتخابات شهرستان است و هیات اجرایی در این میان نقش محوری دارد.

معاون استاندار همدان به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای محترم شورای نگهبان اشاره کرد و یادآور شد: ضرورت نقش‌آفرینی همه نسبت به مشارکت حداکثری، یکی از تاکیدات مهم رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار بود و همه برای تحقق منویات رهبری تکلیف داریم.

اسماعیلی گفت: در این دوره از انتخابات، مردم بار دیگر به جریان آمریکایی و صهیونیستی که خواستار کمرنگ شدن حضور مردم در انتخابات هستند، جواب نه خواهند گفت و یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور حداکثری مردم یک روز تاریخی دیگر در تقویم کشور رقم خواهد خورد.