تهران– ایرنا– سئول به بهانه تلاش‌ برای تقویت آمادگی در برابر تهدیدات کره شمالی به دنبال سفارش بالگردهای سنگین شینوک از شرکت بوئینگ است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا مقامات دفاعی کره جنوبی در ماه فروردین از طرحی به ارزش ۳.۷ تریلیون وون (۲.۸ میلیارد دلار) برای خرید بالگردهای سنگین از خارج از کشور از سال ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۱ به منظور جایگزینی بالگردهای عملیات ویژه قدیمی خبر دادند اما گفتند هنوز در مورد مدل بالگرد تصمیم‌گیری نشده است.

خبرگزاری یونهاپ امروز خبر داد که یکی از مدیران شرکت دفاعی آمریکا در نشست مطبوعاتی پس از بازدید از تاسیسات تولیدی بوئینگ در مسای آریزونا از تولید نوع جدید CH-۴۷ER این بالگرد برای کره جنوبی خبر داد.

پاتریک سرفاس، مدیر ارشد توسعه کسب و کار بالگردهای شینوک H-۴۷ بوئینگ، پروژه CH-۴۷ER را برای کره جنوبی ایده آل توصیف کرد و به توانایی این وسیله هوایی برای کار در محیط های سخت و توانایی بارگیری بیش از دو برابر بیشتر از شینوک استاندارد با همان میزان سوخت اشاره کرد.

بوئینگ، شینوک را برای عملیات‌های ویژه نظامی ساخته است که مهم‌ترین آن حمله آمریکا برای از بین بردن اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ بود.

بر اساس گزارش بوئینگ، کره جنوبی در حال حاضر بیش از ۴۰ فروند شینوک در اختیار دارد که این کشور شرق آسیا را به چهارمین دارنده بالگرد در سطح جهان تبدیل می کند.

یکی از مقامات بوئینگ گفت این شرکت مطالعات موردی در مورد ارتش کره شمالی انجام داده است و در حال توسعه بالگردهای تهاجمی شینوکسو آپاچی بر اساس نیازهای ارتش کره جنوبی است.

مقامات این شرکت همچنین گفتند ساخت چهار فروند از شش فروند هواپیمای گشت دریایی P-۸A را که توسط کره جنوبی سفارش داده شده بود، تکمیل کرده‌اند و قصد دارند مابقی را در سال آینده به پایان برسانند.