بندرعباس - ایرنا - معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: آبفای کشور در راستای تقویت زیرساخت‌های آبرسانی جدیت دارد و سرعت بخشیدن در اجرای پروژه‌ها و پایداری آب شهرها و روستاها در اولویت برنامه‌های این شرکت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا جزء قاسمی روز چهارشنبه در بازدید پروژه‌های آبرسانی شهرستان بندرخمیر هرمزگان افزود: سرعت در اجرای پروژه‌های آبرسانی به شهرها و روستاها و پایداری آب این مناطق برای آبفای کشور، اهمیت بسزایی دارد که امیدواریم با تامین اعتبار لازم این پروژه‌ها به سرانجام برسد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت پروژه‌های آبرسانی شهرستان بندرخمیر اظهار کرد: اجرای خط انتقال آب از آب شیرین‌کن خلیج‌فارس به بخش‌های کهورستان و رویدر، شهرک علوی و مجتمع کشار و همچنین احداث مخزن پنج هزار مترمکعبی شهر خمیر از جمله پروژه‌های مهمی است که با تکمیل آن‌ها باعث پایداری آب آشامیدنی بخش زیادی از مناطق این شهرستان خواهد شد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور اظهار کرد: تکمیل مخزن پنج هزار مترمکعبی بندرخمیر به عنوان یکی از پروژه‌های تاثیرگذاری است که میزان ذخیره‌سازی آب این شهر را تا ۲۴ ساعت افزایش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در بازدید از مخزن پنج هزار مترمکعبی شهر خمیر و پیشرفت ۲۰ درصدی آن گفت: ۴۰ هزار نفر از احداث این مخزن در شهر خمیر و روستاهای همجوار بهره‌مند می‌شوند.

عبدالحمید حمزه‌پور پیش بینی کرد: این مخزن تا تابستان سال آینده (۱۴۰۳) وارد مدار بهره‌برداری شود.

به گفته وی، با تکمیل این مخزن، میزان ذخیره‌سازی آب شهر خمیر از ۱۲ ساعت به ۲۴ ساعت ارتقا پیدا می‌کند.

شهرستان بندرخمیر، یکی از شهرهای ساحلی استان هرمزگان است که با بیش از ۵۶ هزار نفر جمعیت در ۷۵ کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار گرفته است.