تهران- ایرنا- گاردین از دستگیری ۹ نفر در لندن به اتهام نصب یک بنر در حمایت از مردم فلسطین خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از این روزنامه انگلیسی، ۹ نفر در انگلیس پس از نصب یک بنر در حمایت از فلسطین بر روی ساختمانی در مرکز لندن دستگیر شدند.

این بنر که روی آن نوشته شده بود «انتفاضه را جهانی کنید» روز سه‌شنبه در بیرون ساختمانی در میدان پارک، آویزان شده بود.

پلیس لندن در توضیح این دستگیری اعلام کرد که این ساختمان، یک هتل بسیار گران‌قیمت است که بنر روی آن نصب شده بود. این نهاد اجرایی در ادامه، دستگیری یادشده را مطابق بند ۱۸ قانون نظم عمومی دانسته که براساس آن هرگونه نمایش مطالب نوشتاری که تهدید یا توهین‌آمیز تلقی شود و منجر به نفرت نژادی گردد، ممنوع است.

کلمه عربی «انتفاضه» به معنای مبارزه است و اغلب در توصیف دوره‌های قیام فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اعتراضات حامیان فلسطین در هفته‌های اخیر بحث‌های تازه‌ای را در مورد آزادی بیان به‌همراه داشته و همزمان برخی گروه های دیگر نسبت به شعارهایی که در این تظاهرات داده می‌شود، انتقاد داشته اند.

یکی از جنجالی‌ترین شعارها که اغلب در تظاهرات طرفداران فلسطین هم شنیده می‌شود شعار "از نهر تا بحر" و "فلسطین آزاد خواهد شد". است. فعالان حقوق فلسطین این عبارت را فراخوانی برای آزادی و حقوق بشر فلسطینیان دانسته اند، اما سوئلا براورمن وزیر کشور مستعفی انگلیس در ماه اکتبر در واکنش به این شعارها، آن‌ها را ابراز خشونت‌ برای حذف اسرائیل دانست و تخلفی نژادپرستانه اعلام کرد.