تهران- ایرنا- هیاتی از دولت نیکاراگوئه پس از سفری طولانی و با هدف ابراز همبستگی با فلسطینی‌هایی که مورد حمله نظامیان رژیم صهیونیستی هستند، وارد شهر رام‌الله شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، دولت نیکاراگوئه گزارش داد که دنیس مونکادا (Denis Moncada) وزیر امور خارجه، اورلاندو تاردینسیا (Orlando Tardencilla) وزیر مشاور رئیس‌جمهوری در امور روابط بین‌الملل و ویلفردو ناوارو (Wilfredo Navarro) نماینده کنگره و رئیس گروه دوستی با فلسطین از جمله اعضای هیات این کشور هستند که عازم فلسطین شده‌اند.

دیدار با محمد اشتیه نخست‌وزیر دولت تشکیلات خودگردان فلسطین، ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگران فلسطین و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جمله برنامه‌ریزی‌های سفر هیات دیپلماتیک نیکاراگوئه به رام الله است.

محمد اشتیه ضمن قدردانی از سفر هیات نیکاراگوئه به فلسطین، اطلاعاتی در مورد اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های کرانه باختری ارائه داد؛ منطقه‌ای که حدود ۴۰ درصد از اراضی آن تحت اشغال شهرک‌نشینان یا نظامیان اسرائیلی است.

المالکی وزیر امور خارجه فلسطین از حضور مقامات نیکاراگوئه تشکر کرد و تاکید کرد که نیکاراگوئه اولین مردم و دولتی است که در چارچوب درگیری در نوار غزه از فلسطین بازدید می‌کند.

دنیس مونکادا وزیر امور خارجه نیکاراگوئه نیز با ابلاغ سلام برادرانه دانیل اورتگا رئیس‌جمهوری این کشور و روساریو موریو معاون رئیس‌جمهوری با خانواده شهدا ابراز همدردی و همبستگی کرد.

دولت نیکاراگوئه به تازگی و همزمان با گرامیداشت سی‌وپنجمین سالگرد «اعلامیه استقلال فلسطین» با تاکید بر اینکه مردم این کشور بی رحمانه قربانی «تجاوزهای تروریستی» رژیم صهیونیستی هستند، همبستگی و حمایت خود از این ملت «شجاع» را ابراز کرد.

اورتگا در نامه‌ای رسمی خطاب به محمود عباس اعلام کرد: در بحبوحه این لحظات دشوار و ناعادلانه‌ای که مردم فلسطین با آن مواجه هستند، بدون هیچ رحمی و با جان باختن بسیاری از غیرنظامیان بی‌گناه مورد حمله قرار می‌گیرند و عمدتا این زنان و کودکان هستند که قربانی تجاوزهای تروریستی اسرائیل می شوند، ما می‌خواهیم به همبستگی جامعه بین‌المللی پیوسته و پیام امید و همبستگی برادرانه خود را به مردم شجاع فلسطین ابلاغ کنیم.

وی پیشتر نیز در واکنش به تحولات فلسطین، آمریکا را به تامین مالی و حمایت از درگیری مسلحانه رژیم صهیونیستی علیه رزمندگان حماس در نوار غزه متهم کرده بود.

اورتگا گفت: کشورهای متمدنی که خود را دموکراتیک می‌نامند، به دامن زدن به این جنگ وحشیانه رژیم اسرائیل ادامه می‌دهند؛ این صرفاً بخشی از استراتژی امریکا است که علاقه‌مند به گشودن یک جبهه مشترک علیه مردم مظلوم فلسطین بودند.

با گذشت حدود دو ماه از عملیات «طوفان الاقصی»، شماری از کشورهای آمریکای لاتین به دلیل نسل‌کشی علیه ساکنان نوار غزه، موضع قاطعی در قبال جنایت‌های رژیم اشغالگر اتخاذ کرده‌اند. پس از تصمیم شجاعانه بولیوی مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک با اسرائیل، بلیز، کشور واقع در آمریکای مرکزی نیز رویه بولیوی را تکرار کرد. دولت‌های شیلی، کلمبیا، ونزوئلا، برزیل و کوبا نیز فریاد انتقاد خود علیه رژیم صهیونیستی را بارها بلند کرده‌اند.