مشهد- ایرنا- مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت:از ابتدای آذر ماه کنونی، هزار و ۱۷۶ ایده خلاقانه مردمی در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی به مسافران و زائران نوروز ۱۴۰۳ مشهد دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد علی توسلی روز چهارشنبه در نشستی خبری در مشهد افزود: ۹۵۶ مورد از این ایده ها در بخش دانش آموزی بوده است که نشان از حضور پررنگ جوانان در این حوزه دارد.

وی با بیان این که کل اقشار جامعه می توانند تا بیستم آذر ماه کنونی، ایده های خلاقانه خود را در این زمینه ارسال کنند تصریح کرد: متقاضیان از سراسر کشور، می توانند با مراجعه به سایت ایده، در رویداد ملی مساله محور شوق زیارت حضور شرکت کنند.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: نوروز سال آینده، پس از حدود ۳۰ سال، به طور کامل همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود لذا ایده های ارائه شده، باید همسو با این ایام باشد.

توسلی قابل اجرا بودن را از مهترین لازمه های ایده های ارائه شده دانست و افزود: محورهای ایده های ارائه شده باید در حوزه اسکان و رفاه، مدیریت حمل و نقل، زائران خارجی، موضوعات اجتماعی، نظارت بر بازار و امداد و نجات باشد.

وی اضافه کرد: هفته پایانی آذر ماه کنونی، این رویداد به صورت حضوری در مشهد برگزار می شود و ضمن معرفی ایده های برتر، از آنان با اهدای جوایز نفیس قدردانی به عمل می آید.

ایام نوروز، یکی از دوره های حضور میلیونی مسافران و زائران در مشهد است که با توجه به همزمانی نوروز ۱۴۰۳ با ماه مبارک رمضان، پیش بینی می شود این حضور به اوج خود برسد.