قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با تاکید بر لزوم ساماندهی گلزارهای شهدا در روستاها، گفت: هم اکنون ۳۲۸ روستای استان دارای گلزار شهدا هستند و برای مابقی روستاها نیز باید کارهای اساسی در این زمینه صورت پذیرد.

لیلا غریب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به ماهیت معنوی و رویکرد فرهنگی در گلزار شهدا باید متناسب با درخواست خانواده شهدا و همچنین رونق این اماکن مذهبی طرح‌های خلاقانه‌ای را اجرایی کرد.

وی اضافه کرد: در نشست‌هایی که با مسوولان و متولیان این حوزه برگزار کردیم، قرار شد تا گلزار شهدا در روستاها به بافت هادی الحاق شود و این اماکن با کمک اعتبارات دهیاری‌ها با طرح‌های عمرانی همراه شود.

به گفته غریب، تامین مصالح برای کارهای عمرانی در ساماندهی گلزار شهدا برعهده بنیاد شهید قرار دارد و همچنین شرکت‌های خدمت رسان مثل آب، برق و گاز نیز باید در این ساماندهی مشارکت داشته باشند.

این مسوول با بیان اینکه هم اکنون ۹۵۳ مزار شهید در روستاهای استان وجود دارد، بیان کرد: ساماندهی گلزار شهدا باید اثرگذاری ارزش ترویجی داشته باشند تا بتوانیم مکتب شهادت و ارزش‌های ناب ایثار را در بین ساکنان روستایی تقویت کنیم، بر همین اساس است که این موضوع بسیار مهم باید در دستور کار سایر دستگاه های اجرایی باشد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین خاطرنشان کرد: همه مسوولان وظیفه دارند که براساس دِینی که به شهدا دارند، در جهت ساماندهی گلزارهای شهدا در شهرها و روستاها اقدام کنند.