بجنورد-ایرنا- فرمانده انتظامی شیروان از تشدید اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر خبر داد و گفت: پنج پاتوق توزیع و مصرف مواد مخدر در این شهرستان تخریب شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، سرهنگ مجید یگانه پور روز پنجشنبه اظهار کرد: ماموران پلیس شیروان در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و در قالب اجرای طرح های پاکسازی نقاط و محلات آلوده و جرم خیز، طرح پاکسازی را در خیابان جهاد شیروان اجرا کردند.

وی افزود: پنج منزل مسکونی قدیمی مجاور مدارس در خیابان جهاد این شهرستان که محل تجمع معتادان متجاهر و توزیع کنندگان مواد مخدر بود در راستای ارتقای امنیت اجتماعی تخریب شد.

سرهنگ یگانه پور گفت: از شهروندان انتظار می رود در صورت مشاهده با هرگونه تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰، اطلاع دهند تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی جرم و پاکسازی محلات اقدام شود.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در مانه و سملقان

فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان نیز با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان گفت: در این طرح ماموران با ورود به محل های پاتوق افراد معتاد متجاهر و کارتن خواب مقداری ماده مخدر از نوع تریاک کشف کردند.

سرهنگ مهدی مهران فر افزود: ۹ نفر خرده فروش در این طرح دستگیر و هفت نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب جمع آوری و به مرکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اعتیاد و افراد معتاد در بسیاری از جرائم و آسیب ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند بر این اساس وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله ها، تهدید جدی برای امنیت و سلامت فردی و اجتماعی است.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در نواحی روستایی سکونت دارند.