اصفهان از شهرهای توریستی و جذاب در حوزه گردشگری به شمار می رود و هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. در این مقاله با بهترین روش های سفر از تهران به اصفهان آشنا شده و اطلاعات فراوانی به دست می آورید.

یکی از موضوعاتی که هنگام سفر به ذهن افراد خطور می‌کند نحوه سفر و انتخاب بهترین روش است. با توجه به مقصد سفر از روش‌های مختلفی‌ می‌توان برای دسترسی به آن استفاده نمود. یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در ایران شهر اصفهان است. این شهر به دلیل جاذبه‌های گردشگری منحصربه‌فرد و بناهای تاریخی که دارد به نصف جهان مشهور است. برای سفر به اصفهان از تهران‌ می‌توان از انواع روش‌های زمینی و هوایی استفاده نمود. حتی‌ می‌توان سفری خاطره انگیز با قطار به اصفهان را تجربه کرد. در واقع انتخاب روش سفر کاملا وابسته به سلیقه، هدف شما از سفر و میزان بودجه‌ای که به آن اختصاص داده‌اید بستگی دارد.

اگر می‌خواهید در مورد بهترین روش‌های سفر از تهران به اصفهان اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

فاصله تهران تا اصفهان

میزان فاصله تهران تا اصفهان از طریق روش‌ها و مسیرهای مختلف متفاوت است. به طوری که این دو شهر با ماشین شخصی حدود 431 الی 449 کیلومتر، با استفاده از قطار 410 کیلومتر و با استفاده از هواپیما 338 کیلومتر فاصله دارند؛ بنابراین‌ می‌توان گفت طولانی‌ترین روش دسترسی به اصفهان از طریق قطار و سریع‌ترین روش سفر هوایی با هواپیما است.

روش‌های سفر از تهران به اصفهان

برای سفر از تهران به اصفهان با توجه به مدت زمانی که به سفر اختصاص داده‌اید و همچنین قرارگیری اصفهان در منطقه مرکزی ایران از روش‌های مختلفی‌ می‌توانید استفاده کنید. از جمله روش‌های سفر از تهران به اصفهان‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

سفر با استفاده از خودرو شخصی

یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر به اصفهان با استفاده ار خودرو شخصی است. با این روش‌ می‌توانید در شهرهای بین راهی نیز توقفی داشته باشید و از آن‌ها دیدن کنید. با این کار با یک تیر دو نشان‌ می‌زنید هم‌ می‌توانید تفریحی به‌یادماندنی داشته باشید و هم‌ می‌توانید هر زمان که نیاز داشتید کمی هم استراحت کنید. در واقع‌ می‌توان گفت شیرین‌ترین قسمت سفر با ماشین به اصفهان امکان عبور از شهرهای مختلف و خرید سوغاتی آن‌ها است. از طریق سه مسیر زیر می‌توانید با خودرو شخصی‌تان از تهران به سمت اصفهان حرکت کنید.

مسیر اول

نخستین مسیر عبور از شهرهای قم، سلفچگان و دلیجان است. این جاده‌ها عوارضی ندارد و می‌توانید فاصله 443 کیلومتری تهران تا اصفهان را در مدتی حدود 5 ساعت و نیم طی کنید.

مسیر دوم

مسیر سفر را می‌توانید کاملا به سلیقه خودتان انتخاب کنید. اما اگر علاقه‌مند به بازدید از شهرهای در طول مسیر هستید بهتر است که مسیری را برای رسیدن به اصفهان انتخاب نمایید که قبلا از آن نرفته‌اید. مسیر پیشنهادی دوم مسیر اسلام شهر، قم و کاشان است که 439 کیلومتر با اصفهان فاصله دارد و بعد از حدود 4 ساعت و 44 دقیقه‌ می‌توانید از تهران به اصفهان برسید. لازم به ذکر است که این مسیر دارای عوارضی است و باید هزینه‌ای بابت عبور از آن بپردازید.

مسیر سوم

آخرین مسیری که از طریق آن‌ می‌توانید خود را به اصفهان برسانید حرکت از سمت اتوبان کرج به ساوه است. در این مسیر از شهرهای سلفچگان، میمه و... عبور خواهید کرد. فاصله تهران به اصفهان از این مسیر 431 کیلومتر است و پس از گذشت حدود 5 ساعت‌ می‌توانید به اصفهان برسید. در این مسیر نیز باید عوارض پرداخت کنید.

اگر نخستین بار است که‌ می‌خواهید با خودرو شخصی خود از تهران به سمت اصفهان حرکت کنید پیشنهاد می‌کنیم که حتما تابلوهایی که در طول مسیر وجود دارد را بادقت بخوانید و در صورت نیاز بعد از عبور از هر شهر از افراد بومی آن منطقه سوال بپرسید و یا اینکه از جی‌پی‌اس استفاده کنید تا بتوانید مسیر درست را تا رسیدن به اصفهان به‌راحتی بپیمایید.

سفر به اصفهان با اتوبوس

می‌توان گفت بهترین مسیر زمینی برای سفر از تهران به اصفهان که عمدتا اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی آن را انتخاب‌ می‌کنند مسیر دوم است. زیرا این مسیر نسبت به سایر مسیرها کوتاه‌تر بوده و از لحاظ خدمات رفاهی، وضعیت جاده و آسفالت نیز در شرایط مطلوب‌تری قرار دارد؛ بنابراین با خرید بلیط اتوبوس تهران اصفهان‌ می‌توانید در زمان مد نظر خود به‌راحتی سفری کم‌هزینه به اصفهان داشته باشید.

سفر به اصفهان با قطار

سفر با قطار نیز یکی از راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های سفر به اصفهان است. این روش طرفداران بسیاری دارد. به طوری که اگر به وب‌سایت‌های ارائه دهنده بلبط قطار سری بزنید مشاهده‌ می‌کنید که معمولا همیشه بلیط‌های این مسیر تکمیل شده و یا در حال اتمام‌اند. از این رو اگر سفر با قطار را انتخاب کرده‌اید باید هر چه سریع‌تر برای رزرو بلیط قطار تهران اصفهان اقدام کنید. فاصله بین این دو شهر حدود 410 کیلومتر است که با استفاده از قطار حدود 7 الی 9 ساعت طول‌ می‌کشد. لازم به ذکر است که قیمت بلیط اتوبوس و قطار تقریبا یکسان هستند و در صورتی که‌ می‌خواهید سفر راحتی داشته باشید ما به شما سفر با قطار به اصفهان را پیشنهاد می‌کنیم.

ایستگاه راه آهن اصفهان در میدان آزادی، خیابان هزار جریب در 5 کیلومتری جاده شیراز روبه‌روی سپاهان شهر واقع شده است و پس از رسیدن به ایستگاه‌ می‌توانید با استفاده از تاکسی‌هایی که در این مسیر فعال هستند می‌توانید خود را به محل اقامت و یا هتل مد نظرتان برسانید.

سفر به اصفهان با هواپیما

اگر زمان کافی و یا حوصله طی نمودن یک مسیر طولانی را ندارید سفر با هواپیما می‌تواند ایده آل‌ترین و سریع‌ترین گزینه ممکن باشد. اگر چه سفر زمینی و توقف‌های بین شهری لذت خاص خودش را دارند. اما در صورتی که‌ می‌خواهید خود را به مراسم مهم برسانید و یا تایم کوتاهی برای سفر می‌توانید اختصاص دهید تنها هواپیما است که‌ می‌تواند شما را به هدفتان برساند. با خرید بلیط هواپیما تهران اصفهان‌ می‌توانید در کمتر از یک ساعت به پایتخت گردشگری ایران برسید. فرودگاه اصفهان در 26 کیلومتری مرکز شهر واقع شده و حدود 40 دقیقه با مرکز اصفهان فاصله دارد. لازم به ذکر است که سفر هوایی گران‌ترین روش مسافرت محسوب‌ می‌شود.

کدام فصل را برای سفر کم هزینه به اصفهان انتخاب کنیم؟

هزینه‌های سفر یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها برای افراد است. اگر می‌خواهید سفری کم هزینه به اصفهان داشته باشید بهتر است که فصل پاییز و زمستان که این شهر آب‌وهوای سردی دارد را انتخاب کنید. در این ایام به راحتی‌ می‌توانید از جاذبه‌های آن دیدن کنید و هتلی مجلل با قیمتی عالی را رزرو نمایید. در این فصول یافتن بلیط سفر نیز راحت تر امکان پذیر است. برای رزرو بلیط اتوبوس تهران اصفهان، بلیط هواپیما، هتل و... کافی است به وب‌سایت اسنپ‌ترین که همیشه بهترین خدمات سفر را با مقرون‌به‌صرفه‌ترین هزینه ارائه‌ می‌دهد مراجعه کنید و سفری لذت بخش و بدون استرس داشته باشید.