حسین رنجبر گلشواری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از مجموع ۱۸۰ باب مدرسه (۱۴۲ مدرسه دولتی و ۳۸ مدرسه غیر دولتی) بدون احتساب مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها در سرتاسر این جزیره، ۱۹ باب مدرسه نیازمند نیازمند تخریب و بازسازی است.
وی ادامه داد: امسال ۳۱ هزار و ۵۶۲ دانش آموز بدون احتساب پیش دبستانی در این جزیره تحصیل می کنند که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۲ هزار نفر افزایش یافته و باید پنج باب مدرسه جدید در این جزیره احداث شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در این جزیره با ۴.۲۴ متر مربع کمتر از متوسط کشوری و حتی استانی است، توضیح داد: سرانه متوسط و میانگین کشوری به لحاظ آموزشی ۵.۳۳ مترمربع و استاندارد فضای آموزشی در کشور ۸.۳۹ متر مربع تعیین شده است.
رنجبر گلشواری اضافه کرد: با توجه به اینکه ۱۹ مدرسه تخریبی این جزیره هیچگونه مقاومتی در برابر حوادث طبیعی و نظایر آن ندارند، می توانیم با اتخاذ تصمیمات درست و اقدام به موقع از خسارتهای احتمالی جبرانناپذیر و حوادث تلخ در این مدارس سرزمین آب و آفتاب جلوگیری کنیم.
به گزارش ایرنا، مدارس تخریبی یک بحران مهم در جزیره قشم نگین خلیج فارس هستند که جان دانش آموزان این جزیره را تهدید می کنند و انتظار می رود مرمت و بازسازی این مدارس در اولویت برنامه های دولت، مجلس، سازمان منطقه آزاد قشم و خیران مدرسه ساز قرار گیرد.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیرههای قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آبهای خلیج فارس گسترده شده است.