مهاباد- ایرنا- فرمانده انتظامی مهاباد گفت: شبکه سرقت از منازل با تلاش ماموران انتظامی در این شهرستان شناسایی و ۶ سارق و مالخر در این خصوص دستگیر شدند.

سرهنگ توحید اشرفی روز پنجشنبه در گفت و گ و باخبرنگار ایرنا افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان که باعث ایجاد نارضایتی شهروندان شده بود، به دلیل حساسیت موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در بررسی‌ها، کارآگاهان موفق شدند یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و با تعقیب و مراقبت شبانه روزی، در چند عملیات غافلگیرانه ۲ نفر سارق سابقه دار و سه نفر مالخر را در محلات مختلف شهرستان مهاباد دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهارکرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی و مواجهه با مدارک موجود به انجام ۱۹ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در سطح شهر مهاباد اعتراف کردند.

سرهنگ اشرفی افزود: در مجموع در این زمینه سه نفر سارق حرفه ای و سابقه دار و سه نفر مالخر دستگیر شدند و مقادیر زیادی از اموال مسروقه از آنان کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سرهنگ اشرفی، در ادامه از مالباختگان خواست برای شناسایی و تحویل اموال خود در وقت اداری به پلیس آگاهی این فرماندهی مراجعه کنند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت و سه کلانتری در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.