مشهد-ایرنا-امام جمعه مشهد گفت: اکنون با صبر و مقاومت مردم غزه و رشادت و ایستادگی رزمندگان حماس، این منطقه به جایگاه اثبات جنایت مستکبران تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه امروز مشهد افزود: عملیات طوفان‌الاقصی یک عملیات راهبردی و بی نظیر بود که بار دیگر جنایتکار و شیطان بودن آمریکا را اثبات کرد.

وی بیان کرد: اکنون در منطقه دوگانه مقاومت و تسلیم شکل گرفته که خوشبختانه استیلا و گستردگی مطلق هم در اختیار مقاومت است و یکی از دلایل تحقق این چشم‌انداز نیز به‌ طور خاص به عملیات طوفان‌الاقصی باز می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تاکید کرد: گستردگی مطلق و برتری کامل در دوگانگی مقاومت و تسلیم منطقه، با پیروان نظریه مقاومت است.

وی یادآور شد: پس از اینکه آمریکایی‌ها تصمیم گرفتند دومینویی را در سوریه و عراق به راه بیندازند و حکومت تروریست‌ها را در این ۲ کشور برپا کنند تا در کنار اسرائیل و در جایگاه دومین غده سرطانی در منطقه باشد، با فداکاری ملت‌های منطقه و درایت یک سرباز فداکار امام زمان(عج) به نام حاج قاسم سلیمانی، این نقشه به‌ کلی نابود شد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: در سال ۲۰۰۵ میلادی، مقام وزیر امور خارجه آمریکا به اسرائیل رفت و به‌ صراحت در سرزمین‌های اشغالی اذعان کرد که ما به دنبال تولد خاورمیانه جدید هستیم و بدیهی است که این زایمان، خونریزی و درد داشته باشد. سرانجام این طرح استعماری چنین شد که ایران اسلامی نقشه‎ های آنان را برهم زد و رسوا و ذلیلشان کرد!

وی با اشاره شکست و عقب نشینی اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه با لبنان و تشکیل مقاومت اسلامی در منطقه گفت: پس از فتح بزرگ حزب‌الله در لبنان، عراق هم از شر جنایتکار مفسدی مثل صدام نجات پیدا کرد و بصیرت مردم عراق، سرنوشت این کشور را در مسیری قرار داد که همگام و هم پا با ملت ایران به پیش بروند و نفوذ این انقلاب در منطقه مضاعف شود.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز دانشجو اظهار کرد: آمریکایی‌ها سه جوان دانشجوی ایرانی را ۷۰ سال قبل کشتند تا استعمارشان را تثبیت کنند اما همان خون‌های پاک، کارشان را به جایی رساند که امروز همه کره زمین می‌دانند خبیث‌تر و جنایتکارتر از آمریکا وجود ندارد.

آیت الله علم الهدی گفت: آمریکایی‌ها بودند که اسرائیل را به‌عنوان یک غده سرطانی در منطقه ایجاد کردند، این‌طور نیست که آمریکا در کشور غصب ‎شده خود به حل‌ و فصل امورات آن ملت بپردازد. آن‌ها استعدادهای موجود در کشورهای استعمار شده را در خدمت جهان‌خواری خود قرار می‌دهند.