تهران- ایرنا- کارگردان نمایش «چک کوفتی» گفت: حضور سلبریتی‌های سینما در کارهای نمایشی کمیک خیلی جوابگو نیستند. این ژانر را فقط بازیگران کمدی کار تئاتر می‌شناسند.

مجید بهنام در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: سال‌هاست در این ژانر کارهای نمایشی زیادی را روی صحنه برده‌ام و معتقدم حضور سلبریتی‌ها در چنین کارهایی جوابگوی خواست مخاطبان نیست.

وی بیان‌داشت: حضور سلبریتی‌ها نه برای تهیه‌کننده از حیث مالی، اقتصادی است و نه وجودش به گیشه کمکی می‌کند.

این کارگردان گفت: بسیاری از کارهای تئاتر به‌ویژه کمیک وجود دارد که گیشه بسیار بالایی نسبت به کارهایی دارند که در آن ها سلبریتی‌ها ایفای نقش می‌کنند.

وی ادامه‌داد: ممکن است در کارهای کلاسیک این اتفاق بیفتد که مخاطبان به خاطر سلبریتی‌ها کارهایی را ببینند، اما مردم تئاتر آزاد را به خاطر سلبریتی‌ها نمی‌بینند.

بهنام با اشاره به کارگردانی ۱۹ نمایش تاکنون درباره استقبال مخاطبان از کارهای تئاتر آزاد و استقبال کمتر از نمایش‌های کلاسیک، اظهار داشت: این ارتباطی به تغییر ذائقه مخاطبان ندارد. فضای جامعه بیشتر به شادی و طنز نیاز دارد، برای همین است که از تئاتر کمدی نسبت به دیگر ژانرها استقبال بیشتری می‌شود.‌

کارگردان نمایش چک کوفتی درباره این که آیا تئاتر کمدی فقط برای خنداندن مخاطبان است یا پیامی هم به همراه دارد؟ گفت: ایده، خنداندن مخاطبان است، در عین حالی که با دیدن تئاتر به آگاهی آنها نیز چیزی اضافه شود.

بهنام اظهار داشت: تئاترهای کمیک و آزاد اتفاق‌های بطن جامعه است و از درد و دل مردم می‌گوید و آن چیزی که با آن روزمره درگیر هستند به زبان طنز بازگو می‌شود، اما نباید به هجو برسد.

این کارگردان تئاتر درباره داستان نمایش گفت: یک مدیر آژانس مسافرتی به شخصی بدهکار است و این بدهی به خاطر وجهی است که نزول کرده و ... که به واسطه این کار درگیر شده است.

وی به گرانی سالن‌ها و تبلیغات به‌عنوان عمده مشکلات تئاتر اشاره کرد و گفت: تبلیغات ما فقط به فضای مجازی محدود شده است که این هم هزینه سنگینی دارد.

به گزارش ایرنا، نمایش چک کوفتی از ۲ هفته پیش شروع شده و تا پیش از محرم روی صحنه خواهد بود.