همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: ۲۵ مورد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی روستای حاجی‌آباد این شهرستان برابر اعلام یگان حفاظت اراضی کشاورزی ملایر اجرا شد.

«یوسف کاکاوند» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی روستای حاجی‌آباد شهرستان ملایر به مساحت ۶ هزار و ۶۶۰ متر گزارش شده است.

وی افزود: این تخریب شامل پی‌کنی، پی‌ریزی و دیوارکشی، یک‌هزار و ۱۳۲ مترمربع محوطه‌سازی و بنا بود و مالکان بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: ۲۴ مورد از تخریب‌ها در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده سه اجرا و یک مورد نیز با حکم دادستانی تخریب شده است.

کاکاوند تاکید کرد: ارزش تقریبی هر متر از اراضی تخریب شده ۴۰ میلیون ریال برآورده شده که با دستور و حضور دادستان ملایر و همکاری نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌ها به حالت اولیه بازگردانده شد.

وی ادامه داد: به منظور تامین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، حفاظت از اراضی زراعی و باغی با جدیت دنبال می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر همچنین از بازگشت اراضی مرغوب کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید خبر داد و گفت: علاوه بر این ۲۳ مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی روستای حاجی‌آباد به مساحت تقریبی ۸۰ مترمربع بنا، ۴۵۰ متر دیوارکشی، ۱۰۶۰ مترمربع محوطه‌سازی، ۱۲۱۰ متر پی‌کنی و پی‌ریزی و پنج هزار متر احداث راه تخریب شد.

کاکاوند با بیان اینکه مالکان آن بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بودند، یادآور شد: به منظور تامین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها (حکم ماده سه و تبصره ۲ ماده ۱۰) این بناها تخریب شدند.

وی تاکید کرد: مساحت کل زمین‌های رفع تصرف شده هفت هزار و ۸۰۰ مترمربع و به ارزش تقریبی ۳۱۰ میلیارد ریال بود که با دستور مقام قضایی و همکاری نیروی انتظامی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و جهاد کشاورزی ملایر به حالت اولیه بازگردانده شد.