بوشهر- ایرنا- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در راستای اثرگذاری برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری روز قرآنی بوشهر نباید این برنامه‌ها مختص به یک روز یا هفته باشد بلکه باید در طول سال تداوم داشته باشد . 

به گزارش ایرنا، " وحید حیدری " روز شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های ۱۶ اسفند روز قرآنی بوشهر با کارشناسان قرآنی دستگاه‌های اجرایی فرهنگی استان، اظهار کرد: هفته قرآنی بوشهر مهم‌ترین رویداد حوزه قرآن و عترت است که باید به بهترین شکل ممکن گرامی داشته شود.

وی افزود: ١٦ اسفند سالروز ارتحال آیت‌الله معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار به عنوان روز قرآنی بوشهر نام‌گذاری شده که هر ساله برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری به این مناسبت برگزار می‌شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان متولی درنظر دارد امسال نیز این برنامه را به صورت گسترده اجرا کند.

حیدری یادآور شد: برنامه‌های پیش‌بینی شده دستگاه‌ها به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان دبیرخانه ارسال شود تا با برنامه‌ریزی زمینه معرفی این روز در سطح ملی فراهم شود.

وی ادامه داد: امروز جامعه نیازمند ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی است و دستگاه‌های اجرایی و نهادها به ویژه فرهنگی باید به این موضوع مهم اهتمام داشته باشند.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گف: بوشهر از دیرباز به عنوان استانی با سابقه طولانی در حوزه قرآن و عترت شناخته می‌شده و اکنون نیز می‌بایست ما این مهم را در بهترین حالت ممکن به دیگر نسل‌ها انتقال دهیم.

آیت‌الله "میرزا حسین معتقد اهرمی " در روز ۲۹ شهریور سال ۱۲۱۶ شمسی در شهر اهرم شهرستان تنگستان متولد شد.

شادروان معروف به فاضل اهرمی است که به عنوان یکی از افاضل آن دوران شناخته می‌شده و قرآن خطی رمزدار از آثار فاخر این شخصیت برجسته است.

آیت‌الله معتقد اهرمی در حوزه شعر و نویسندگی نیز فعالیت داشته و کتاب "جواهر الزواهر"، "دلایل الظهور و علائم الحضور" و "مجموعه اللطائف" آثار شعری و مکتوب ایشان است.

آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی ۱۶ اسفند ۱۲۹۹ در سن ۸۸ سالگی در محله " ریشهر " بوشهر دار فانی را وداع گفت و آرامگاه وی در مقبره خانوادگی واقع در ضلع شمالی منزل قرار دارد.