به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد آقامیری روز شنبه در دومین جلسه شورای اقامه نماز استان قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: موضوع نماز از ۲ وجه شکلی و ماهوی مهم است و در بحث شکلی باید شاهد بحث های حمایتی، ایجاد امکانات و فضای لازم برای نمازخانهها در مکانهای مختلف چون مدارس و ادارات باشیم.
وی گفت: در بخش ماهوی نیز باید اهمیت نماز و برگزاری آن به صورت جماعت در نظر باشد که در آموزههای دینی به آن تاکید شدهاست.
وی اظهار داشت: معلمان، مدیران و معاونان مدرسه درنماز جماعت شرکت کنند و این موضوع اثر زیادی روی جذب دانش آموزان به نماز دارد.
آقامیری گفت: برقراری نماز جماعت کار بسیار ارزشمند و موضوع فرهنگی مهمی است و فرد باید از ابتلا به ساکن از دوران طفولیت به نماز جماعت و ثواب و برکت آن باور پیدا کند.
وی اظهار داشت: تأثیرات نماز جماعت بر زندگی مادی و معنوی فرد، برای دانش آموزان و سایر اقشار تبیین شود و در این صورت، قطعا آنان دوست دارند سهمی از برگزاری نماز جماعت ببرند.
وی گفت:مدیران باید در نماز جماعت ادارات شرکت کنند و نماز را در اتاق کار خود نخوانند چرا که حضور مدیر در نماز جماعت تاثیر زیادی بر سایر کارکنان دارد.
استاندار قم افزود: از برخی ادارات گزارش داریم زمانی که نماز تمام می شود در نمازخانه بسته میشود و در این زمینه باید به آنها تذکر داده شود.
شهید رجایی در موضوع نماز الگوی مدیران باشد
امام جمعه قم نیز در این جلسه گفت: نماز برجستگی زیادی در سیره و عمل بزرگان اسلام داشتهاست.
آیت الله سید محمد سعیدی، نسبت به اهتمام مدیران دستگاهها به به نماز تاکید کرد و افزود: کسی که در نظام اسلامی مسئول است یکی از مهمترین کارهایش باید اقامه نماز باشد.
وی بیان کرد: باید همیشه بررسی کرد که فرد مسوول عامل اقامه نماز هست یا خیر در این صورت نیروهای تحت امر تحت تاثیر مدیر در اجتماعات مذهبی و نماز جماعت شرکت میکنند.
سعیدی تاکید کرد: شهید رجایی اقامه نماز در اول وقت را اهمیت میدادند و باید الگوی مدیران باشد. در استان قم نیز خوشبختانه استاندار نسبت به موضوع نماز در ادارات اهتمام دارد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: درلایحه بودجه ۱۴۰۳ تلاش میشود در زمینه ترویج نماز کمکهایی که مقدور باشد انجام شود.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مبلغان دینی که طرح امین حضور یافتند عملکرد آنان در ارزیابی آموزش و پرورش بسیار موثر بودهاست و به اذعان مربیان و مدیران موفقیت و رضایتمندی از آنها بالای ۹۰ درصد بودهاست.