اسماعیل عرشیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: قزوین با تکمیل این نقشه ها طی سالهای آینده میتواند در مورد احداث تقاطعهای غیر همسطح تصمیم گیری کرده و برای عبور و مرور برنامه ریزی کند که یک اقدام زیرساختی در حوزه ترافیک و حمل و نقل محسوب میشود.
وی در تشریح برخی از این تقاطعهای غیر همسطح، تصریح کرد: تقاطعهای معلم به سردار سلیمانی، تقاطع معلم به دانشگاه و معلم به شهید چگینی از سه تقاطع های بسیار مهم شهر قزوین محسوب میشوند که تقریبا بخش قابل توجهی از ترافیک را به خود اختصاص دادهاند.
عرشیان با بیان اینکه اتصال بلوار معلم به کمربندی شرق از اراضی ارتش صورت میگیرد، ادامه داد: در صورت موافقت قرارگاه لشگر ۱۶ زرهی قزوین این طرح آغاز خواهد شد و ما می توانیم بار ترافیکی شمال شهر قزوین را کاهش دهیم، چرا که موثرترین محور ترافیکی این محدوده با تحلیل الگویی و با کمک دانش کارشناسان حوزه حمل و نقل کاهش خواهد یافت.
وی، مسیر نسیم شمال، از میدان خلیج فارس تا بلوار شهیدباهنر به طول هفت کیلومتر را یکی از مسیرهای جنوبی قزوین دانست و یادآور شد: فاز نخست و دوم این طرح بهسازی شده که رینگ جنوب و جنوبی غربی شهر را تشکیل می دهد و هم اکنون نیز فاز سوم این مسیر برای روسازی و نوسازی آسفالت آغاز شده و باید تا ۶ ماه آینده با تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال انجام شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: اتصال بلوار امام علی (ع) به آزادراه قزوین - زنجان نیز از دیگر طرحهایی است که با هدف تسهیل در عبور و مرور مردم در دستور کار قرار دارد.